iniminie master keyboardjes

jes303

DIY brain mods
hallo allah eh allen,

ik was een beetje aan het googlen maar nog niet veel gevonden betreft het volgende:
ik zoek een heel klein midi (master-) keyboardje, van ongeveer 40 x 10 cm (bxd). ja das klein ja! maar dat zou met de hedendaagse mobiele telefoontechnologie toch een eitje zijn, niet? eigenlijk een soort pocketcontrol, maar dan bijv. 1 rij mij assignable draaipots en daaronder een mini klaviertje van bijv. 3 oktaven (denk aan casio (sk) / yamaha cs-01 keyb).

ik heb momenteel een oxygen-8 maar die vind ik nog te groot! ik gebruik het toch puur voor wat triggering en simpel inspeelwerk, het meest doe ik toch met programmeerwerk.

zijn bijv. die 80's casio keyboardjes niet te midificeren?

of stel ik hier hele domme vragen?

Het kleinste wat ik ken is de Yamaha CBX-K1
37 toetsen, pitch bend en modulation die je nog kan omrouten.
Maar midi knoppen heeftie niet.
Anders een phatboy of doepfer draai bak voor je knoppies.

Deze is klein (47x16 cm), maar zonder draaipots.. Maar niet duur: +/- E70,- nieuw.
SMART1.jpg

En o.a.hier te bestellen..

Origineel geplaatst door fuse
Het kleinste wat ik ken is de Yamaha CBX-K1
37 toetsen, pitch bend en modulation die je nog kan omrouten.
Maar midi knoppen heeftie niet.
Anders een phatboy of doepfer draai bak voor je knoppies.

I second that! Je kan ook de XG versie nemen, die heb ik...kleine aanslaggevoelige toetsen, modwheel (idd aan elke cc toe te wijzen), werkt op batterijen, heeft ook de extra yamaha to-host aansluiting en met de ingebouwde boxjes en de volledige (te programmeren middels xg-edit) XG soundset erin meegebakken (heb je dus eigenlijk al een halve cs1x in huis)...ik heb em ook en het is een fijn ding.

Re: iniminie master keyboardjes

Origineel geplaatst door jes303
hallo allah eh allen,

ik was een beetje aan het googlen maar nog niet veel gevonden betreft het volgende:
ik zoek een heel klein midi (master-) keyboardje, van ongeveer 40 x 10 cm (bxd). ja das klein ja! maar dat zou met de hedendaagse mobiele telefoontechnologie toch een eitje zijn, niet? eigenlijk een soort pocketcontrol, maar dan bijv. 1 rij mij assignable draaipots en daaronder een mini klaviertje van bijv. 3 oktaven (denk aan casio (sk) / yamaha cs-01 keyb).

ik heb momenteel een oxygen-8 maar die vind ik nog te groot! ik gebruik het toch puur voor wat triggering en simpel inspeelwerk, het meest doe ik toch met programmeerwerk.

zijn bijv. die 80's casio keyboardjes niet te midificeren?

of stel ik hier hele domme vragen?

Yamaha CS01 is analoog, en volgens mij alleen via een modificatie van Kenton aan te sturen via CV.
Wel leuk dingetje.

Vins.

raar eigenlijk dat fabrikanten zich hier nog niet echt op gericht hebben, op het maken van mini midi's. ik kwam dit nog tegen:

http://membres.lycos.fr/romcio/midi4.html

maar ja dan moet je zelf een keyboardje vinden of iets bouwen...
ja die cs-01 haalde ik alleen aan als voorbeeld hoe groot het zou moeten zijn
de oxygen-8 is 42 x 24 (b x d). dus best smal, maar diep. en het ding heeft full-size toetsen. die zouden van mij 3x zo klein mogen zijn. dat zou een hoop schelen. eigenlijk zou je gewoon een kleine casio moeten midificeren - maar midi out sturen is waarschijnlijk lastig...

De Oxygen 8 van M-audio is volgens mij ook aardig klein, 25 toetsen met toch aardig wat controllers erop:

oxy8_med.jpg

Origineel geplaatst door jes303
raar eigenlijk dat fabrikanten zich hier nog niet echt op gericht hebben, op het maken van mini midi's. ik kwam dit nog tegen:

probeer anders een yamaha shs-10 (heeft midi en is mini-gitaarmodelletjekeyboard) op de kop te tikken, én een ander minikeyboardje waar niets op zit..
de electronica etc. van de yamaha overzetten in de ander............:eureka:

IK zou het anders ook niet meer weten..

vins.

Origineel geplaatst door Vinsound
probeer anders een yamaha shs-10 (heeft midi en is mini-gitaarmodelletjekeyboard) op de kop te tikken, én een ander minikeyboardje waar niets op zit..
de electronica etc. van de yamaha overzetten in de ander............:eureka:

IK zou het anders ook niet meer weten..

vins.

is wel een idee ja. weet alleen bij god niet of het midi gedeelte een kwestie van los-knippen / aansolderen is of dat de toetsen zelf ook nog aan bep. eisen motten voldoen

Back