Roland Juno 106 Probleem...

Synthmule

Stamgast
Hallo Forumleden,

Ik heb een raar probleem met mijn Juno 106, ik zal het proberen uit te leggen:
Als mijn Juno een tijdje aan staat valt het mij op dat het geluid veranderd...de geluiden die in het geheugen staan(die ik dus al een tijd geleden had gemaakt) klinken anders.....het is zo dat de rode Dots tussen de patch nummers zomaar verschijnen...ook al edit ik het geluid niet, het lijkt wel alsof de Roland dus zichzelf edit, of denkt in ieder geval dat ik het geluid aangepast heb,zelf als ik een toets indruk.
Het rare is als ik hem uitzet en gelijk weer aan is er niks aan de hand, dus de sounds die ik gemaakt heb zijn dan weer normaal.
Weet iemand wat dit is?
Ik kan wel expertise van een van jullie gebruiken
Laat het even weten........
Alvast dank

OK dan!
Ik dacht dat er iets met de voice chips aan de hand was!
Bedankt voor je snelle reply!

Hij kan ook ook info krijgen via midi in.
Ik weet niet hoe je setup is.
Maar je kan aan de achterkant een midifilter schakelen zo dat hij alleen midinoten in krijgt.
Anders wat de Mike Philco zei.

Er zit een midi kabel naar de M-Box, ik zal effe checken of die het ook doet zonder MIDI....ik denk dat het de Faders zijn!

Hé ik heb exact hetzelfde probleem. Bij mij zijn het voornamelijk vcf waardes. Als ik alle faders omlaag zet en dan een preset selecteer, dan blijft de instelling wel goed (dagenlang zelfs)

Hoi PWM, nee, alleen verspringende waardes. Vooral hoorbaar als de resonantie voluit staat. Ik heb de faders al eens schoongemaakt, maar ga binnenkort de soldeerpunten nog eens nalopen. Voor zover ik weet zijn de voices in orde, die heb ik een paar x getest.

Behalve door de volume-fader gaat er geen audio door de andere faders.
Daar wordt alleen maar een spanning mee geregeld. Met die spanning bepaald de interne computer wat daarmee moet gebeuren.
Kraken kan dus niet met die faders.

Snap ik. Ik doelde ook meer op verspringen van waardes tijdens het schuiven.. (Moet ook niet meer posten na 12en :))

Back