multitrack recorder aan een atari syncen

atari enz

atari enz

met de akai midi patchbays kun je signalen mergen ze kunnen ook helpen om de timing te verbeteren.

Attachments

• graph.bmp
    1.009,8 KB · Bekeken: 73
Hou je ogen goed open op de marktplaats hier.
Wie weet is deze nog niet verkocht?
www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=148097&highlight=A880

Een goede ingesteldheid! Wat je hebt, doorgronden en er alles uitpuren.
Dat zal je daarna zeker helpen om nieuwe gear vlotter in te studeren en te hanteren.
Vraag maar raak hier op het forum!
Inderdaad, meerdere sequencers worden dan gelinkt. (ikzelf heb er 4 gelinkt), twee voor hardware, eentje voor soft en hard tesamen en ook nog eentje voor z'n eigen interne klanken of als ik nog wat kanalen tekort kom. (als je een synth in multi mode gebruikt zijn algauw 16 kanalen bezet ;) ).
Aaaah... De DA-88... ik blijf het een prachtige machine vinden!
Nog tapes gevonden?
Cheers! :biertje:
www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=149296
Exo.

Ga ik doen! Laatst een tip gekregen van iemand over een a880 op marktplaats.. heb ik helaas voorbij laten gaan.

Het zit zo, heb een paar jaar geleden al mijn gear verkocht maar begon sinds een tijdje toch weer erg veel zin in klooien met synths te krijgen. Op zich wel goed geweest zo'n nieuwe start, ik ga nu heel anders te werk dan toen. Toen wilde ik vooral veel en analoog maar kon niet maken wat ik echt wilde, mede doordat ik mijn spullen niet leerde kennen.

Heb nu nog maar 1 synth (k2000) en een drum synth (Kawai XD-5) en wil voorlopig ook geen andere dingen aanschaffen, eerst deze maar eens helemaal binnenste buiten keren. Heb nu ook een multitracker dus kan met weinig middelen veel doen..is tenminste de bedoeling :)

Merk echter wel dat ik veel knowhow kwijt ben.. dus je zal me hier nog vaak met vragen zien :)

Kom ik gelijk met een hele stomme vraag.. ik hoor wel eens mensen over 32 midikanalen of meer..
Je kan toch nooit meer dan 16 kanalen aansturen met 1 sequencer.. t gaat toch allemaal maar van 1 tm 16. Of syncen ze dan 2 sequencers aan elkaar?

Zo dat was t domme vragen uurtje.. tot gauw ;)
maar dan in een toepasselijke topic

Er zaten 35 tapes bij de DA-88 waaronder een hoop nieuwe, voorlopig zat dus..

Heb een Phillip Rees little 2m gekocht van een mede forumlid en het werkt perfect!
Was nog even de vraag of die mtc zou doorgeven want had ergens gelezen dat dat
niet vanzelfsprekend is??

Vind ik wel vreemd trouwens want mtc gaat toch gewoon met de midi mee.. ongeacht splitten, samenvoegen etc. ?

Maargoed t werkt dus ga lekker multitracken :)

Ga ik zeker doen.. maar op mijn verlanglijstje staan nog een reverb, delay, compressor.
Dan is mijn basis set compleet :)

Hoe zit het eigenlijk met het met effect opnemen in multitrack is dat net als met samplen
niet aan te raden of maakt t niet uit zolang het maar geen mengelmoes van verschillende effecten word?

Trouwens vanavond in de Mediamarkt geweest..hebben nog gewoon hi8 bandjes (sony) :)
maar geen floppy's meer tot mijn verbazing.

Oke, maar budget laat t nu toch even niet toe.. heb mengtafel,k2000,DA-88,XD-5 gekocht in 2 weken tijd.. Gelukkig had ik al mijn kabels nog, zijn altijd van die extra kosten die flink oplopen, en je koopt voor zeg 200 euro liever een synth dan alleen maar kabels ;)

Oh ja en mijn goeie ouwe Atari's had ik dus ook nog.

had trouwens destijds een Allen&heath GS3, klonk toch wel een heel stuk beter dan deze Tascam 1516.
En wat een ruis :( Maargoed voor voorlopig wel oke.

Ga ik zeker doen.. maar op mijn verlanglijstje staan nog een reverb, delay, compressor.
Dan is mijn basis set compleet :)

Hoe zit het eigenlijk met het met effect opnemen in multitrack is dat net als met samplen
niet aan te raden of maakt t niet uit zolang het maar geen mengelmoes van verschillende effecten word?

Trouwens vanavond in de Mediamarkt geweest..hebben nog gewoon hi8 bandjes (sony) :)
maar geen floppy's meer tot mijn verbazing.
Het is aan te bevelen om alles "droog" op te nemen.
Dan kan je er achteraf nog alles mee doen wat je wil.
Inderdaad, wel opletten dat het geen effectenmengelmoes wordt.:r
Een compressor op het einde maakt alles genietbaarder en duwt de pieken wat in zodat je opnamebandbreedte ruimer wordt.
Floppies vinden (buiten het internet) is tegenwoordig inderdaad een zoektocht geworden.
Leo is de man die steeds mooie apparatuur aanbied! :P

Back