Wersi zelfbouworgel in de kringloop

Nicolas 2000

It's a household name
Hier in de kringloop staat een groot Wersi zelfbouworgel. Veel drawbars, enorm veel voices, wat custom mods, en een combi analoog/digitaal zo te zien. Ik zag onder andere een vector synth in het midden zitten.

Nadeel: 2 knopklavieren.

Ik probeer te vinden om welk model het gaat, zodat ik over het synthdeel en met name het vectorsynthdeel meer info kan vinden.

Ik was ook niet van plan om hem mee te nemen; hij weegt een ton en ik moet een draaitrap en ladder op naar de studio. :)

Weet jij om welk synthdeel het gaat met die vectorsynth? Het is zo te zien niet wat er in de Mk1/EX20 zit maar wat ouder.

Hallo even een bericht retour en ja wel wat laat ja. Weet en of kennen jullie iemand die ergens nog oude schema's en of onderdelen van dit soort retetronica ? Ik ben naarstig op zoek om een Wersi Dx500 (delta) te restaureren ? DUs alles is welkom. Het liefst schema's van de processor kaart voedingen Dx4 en de sound cards ed.

Iets bekend over het orgel zelf ?
wat is het voor type ? heb misschien wel intresse...

over het algemeen staan die grote homeorgels er gemiddeld 2 jaar. en dan zitten er ook gewoon hele mooie bij. dingen zijn idd niet te tillen en nemen onnodig veel ruimte in.. misschien dat je de ritmesectie eruit kunt slopen en de filtersectie.. die ritmeboxen zijn meestal op een aparte printplaat gesoldeerd en grappig om een beetje te tweaken.

Ik kreeg jaar of 4 terug bij de kringloop hier een Philicorda gratis bij mn stapel tapijttegels om m'n pand mee te beleggen :peukie:

Back