Jan Punters Modulaire Midi Softsynth

roland kuit

ローランド・クイト:音楽、科学、アートが交わる革新の場
Vanwege het uit een andere draad te trekken maar hier geplaatst.
Er waren vragen hierover en men kan ze hier kwijt.

Jan Punter's MidiMod.

For every midi cc freak, i can recomend Midimod of Jan Punter. I didn't play with it for a while, but now i'm doing this on the very moment. And i still love it! Esp. for drones and fx it's a joy to listen to (in this case) the rnd midi settings. A scala from composers like Stockhausen , Eimert,etc is comming by. This is a must have for experimental people.
http://www.iaf.nl/Users/BlueHell/
click on software. And there are other very nice related links for NM/G2.
So, thanx Jan(again).

@Wout, het midimod plaatje was een pch van Jan. Dat was even om dat te laten zien.

Hier heb ik even een test pch voor controllers 123. Voor elke synth, maar ik heb er een NM pch bijgedaan waar waveform cc1, pulsewtdh cc2 en freq cc3 is.

Ik gebruik MidiMod onder Vista in de XP sevicepack 2 modus.
2x in/out midiman naar in dit geval een NM.

@Moderator: zou er mischien ook een .SLT bestandsextensie geupload kunnen worden? Thnx.
En het is een modulair midi systeem, dus is het hier mischien niet de plaats.

Attachments

• MidiMod control 123 test.jpg
    MidiMod control 123 test.jpg
    88,2 KB · Bekeken: 137
  • MidiMod control 123 testNM.jpg
    MidiMod control 123 testNM.jpg
    49,3 KB · Bekeken: 122
  • MidiMod control 123test.pch
    685 bytes · Bekeken: 169
Hey Ronald jij hebt banden met Clavia toch?
Waarom hebben ze eigenlijk nooit een volledige software versie gemaakt van de Nord Modular?
Kan me voorstellen dat dat niet kon toen het ding uitkwam omdat computers daar toen niet krachtig genoeg voor waren maar nu kan dat toch makkelijk?

Ik heet Roland, geen Ronald.
Clavia is een hardware company. De G2Demo was om mensen over de streep te trekken doordat men dan echt tijd had om er mee te pielen. Immers, in de muziekzaak heeft men geen tijd, of er verstand van. De roep om een vst versie was ook enorm op het E-M forum. Waarom geen vst? Stel dat men hier een onderzoek doet naar gekraakte vst's. En stel dat men eerlijk is. Dat zou schrikken worden denk ik. Dus een helaas prima beslissing van Clavia. En eigenlijk bestaat er een soft Clavia ding. Propellorhead. Deze jongens hebben bij Clavia de NM ontworpen en zijn daarna voor zichzelf begonnen. Maar niks modulars, wel goed klinkend.

Er is wat te zeggen voor je redenering. Aan de andere kant zouden de mensen die met een gekraakte versie van die VST werken toch nooit een hardwarebak kopen dus verliest Clavia daar dan ook niks aan. En met een VST vergroten ze wel hun user base enorm natuurlijk. Maar ik begrijp dus dat ze een hardware company zijn en blijven en daar is ook wat voor te zeggen.

Er is een software versie van beide NordModulars, maar de Classic is nooit uitgebracht.

Peter Jubel en Marcus Zetterquist hebben nooit aan de NordModular gewerkt, maar alleen aan de NordLead en de NordLead2. Ik weet niet meer wie van de twee, maar eentje heeft ooit met Magnus K in India met iemand over de NordModular zitten filosoferen en het concept gemaakt. Maar dat was voor dat Magnus bij Clavia kwam.
@ Roland, ook jij kent dit verhaal, want je was bij die lezing, met die geweldige plaatjes van de eerste versie met die vertikale modulen :D

Propellorhead, Clavia en 2Box zitten zo'n beetje 100 meter van elkaar. Er is een lustig heen-en-weer geschuif van personeel/medewerkers en lunches gaan vaak gezamelijk.

Wout

@Wout, ja weet het weer. Beetje Moog/Buchla modellen ;)
Wat is dat lang geleden zeg.
En dat klopt van de software van beide modellen.

Overigens kan je met MidiMod zowel de NM en de G2 tegelijk aansturen(en om het even welke synth dan ook). Verder kan je
MM(midiMod) ook gebruiken om eigen sequencers, pattern generators te knopen.

Wat bedoel je met "softwareversie" Wout? Kan dat stand alone draaien?
Ja.
Bij de G2 Demo zijn de functies wat beperkt, maar bij de Classic is dit niet het geval.
Het probleem is dat de software synth eigenlijk bovenop de Editor is gebouwd en daardoor behoorlijk veel CPU of zo gebruikt.
De Classic versie is nooit buiten de Clavia burelen geweest. De G2 Demo is tot op heden gewoogratis vanaf de Clavia site te downloaden.

Wout

... Wat is dat lang geleden zeg. ....
Valt wel mee: 2001.
Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat Michael Waisvisz in een achterkamertje van het KonCon, thans Koorenhuis, me het Moog 53 systeem demonstreerde. Dat was in de lente van 1969, op een zaterdag morgen. Het systeem draait nog steeds in de analoge studio op het KonCon. Later heb ik de volledige correspondentie kunnen lezen tussen Dick Raaymakers en Bob Moog over de aanschaf ervan. Daar zat ook die beruchte demo 19"/33 toeren grammofoonplaat bij...

Maar dat ik me de lezing nog herinner komt ook doordat ik het geheel heb uitgewerkt, alleen Clavia, hoewel ze het erg interessant vinden, wil geen publicatie.
Pas bij een bezoek in Stockholm is de software versie van de Classic getoond. Maar toen was de G2 ook al ter ziele...
Leuk voor de geschiedschrijving.

Ik vind die Clavia drawbars eigen lelijk, maar dat is die andere thread, toch?

Wout

Bedankt Niel,
ik had het al geprobeerd met als .rar (winrar)bestand, maar dat pakte die niet.
En om nou winzip hiervoor aan te schaffen?
Anders maak ik er een txt file van? Die kan veranderd worden qua extensie.

Geprobeerd en nu problemen hier:(

WinRAR kan ook inpakken als zip. 7zip - gratis - ook.

Ondersteunen is een kwestie van een vinkje aanzetten bij een extensie. Maar zip is universeler dan rar.

Ach zo groot is deze SLT pch niet. Dus simpel na te bouwen. Voor in combinatie met deze "spraak" pch voor de Nord Modular. Ze moeten echt in combinatie, anders mis je de clou.
Hebben mensen MidiMod al aan de praat?

Attachments

• Roland Kuit StemK SLT pch.jpg
    Roland Kuit StemK SLT pch.jpg
    114,2 KB · Bekeken: 133
  • Roland Kuit StemK.jpg
    Roland Kuit StemK.jpg
    109 KB · Bekeken: 125
  • stemk.pch
    5,2 KB · Bekeken: 132
Back