Jan Punters Modulaire Midi Softsynth

@Audiocollage,
Het is niet aan mij om de software hier te plaatsen zonder Jan's toestemming maar het is de laatste versie van Jan's site.
Wat ik wel deed, MidiMod openen zonder dat er synths aangesloten waren. Het programma kreeg nl de hik.
Toen de midi poorten voor MidiMod geselecteerd en daarna b.v. het Clavia rood aangesloten en geopend. Dat ging goed dus.
Neem anders contact met Jan op via zijn site.
Ik vind het echt leuke , spannende software. Max is wat meer van deze tijd, maar dat mag deze pret niet drukken.

@Audiocollage,

Het is gewoon de laatste download. Ik kan niet zomaar Jan's software hier neerzetten.
Wel met de eerste start problemen.
Eerst alle synths afgeloten. Toen MidiMod in XP sp2 modus opgestart en de midi poorten toegewezen.
Daarna deed hij het gewoon met mn Rode Clavia spul.

@Wout, gezien je laatse opmerking over midi bij de andere draad, snap ik dat je MidiMod niet gebruikt. Jammer, zo sluit je veel spannends uit ondanks de G2 hierin ook fantastisch werkt.

Na download daar krijg ik dit in de about MidiMod screen:

Attachments

• MidiMod.jpg
    MidiMod.jpg
    94,4 KB · Bekeken: 102
@Audiocollage,
Het is niet aan mij om de software hier te plaatsen zonder Jan's toestemming maar het is de laatste versie van Jan's site.
Wat ik wel deed, MidiMod openen zonder dat er synths aangesloten waren. Het programma kreeg nl de hik.
Toen de midi poorten voor MidiMod geselecteerd en daarna b.v. het Clavia rood aangesloten en geopend. Dat ging goed dus.
Neem anders contact met Jan op via zijn site.
Ik vind het echt leuke , spannende software. Max is wat meer van deze tijd, maar dat mag deze pret niet drukken.
Ik heb Jan reeds gecontacteerd en daarover ingelicht, maar tot hiertoe blijkt Jan met de noorderzon verdwenen...
Dus daaag.

Daarom is 't voor dit soort dingen wel handig om er nog een Pc bij te hebben draaien met bijv XP erop. De alsmaar vernieuwende software wereld houdt geen rekening met muzikanten :P

Gave tool btw!

Ik heet Roland, geen Ronald.
Clavia is een hardware company. De G2Demo was om mensen over de streep te trekken doordat men dan echt tijd had om er mee te pielen. Immers, in de muziekzaak heeft men geen tijd, of er verstand van. De roep om een vst versie was ook enorm op het E-M forum. Waarom geen vst? Stel dat men hier een onderzoek doet naar gekraakte vst's. En stel dat men eerlijk is. Dat zou schrikken worden denk ik. Dus een helaas prima beslissing van Clavia. En eigenlijk bestaat er een soft Clavia ding. Propellorhead. Deze jongens hebben bij Clavia de NM ontworpen en zijn daarna voor zichzelf begonnen. Maar niks modulars, wel goed klinkend.

hihi roland idd goeie vraag ;-] waldorf deed dat ook met de new synth eerst software version toen hardware

Ik heb Jan reeds gecontacteerd en daarover ingelicht, maar tot hiertoe blijkt Jan met de noorderzon verdwenen...
Dus daaag.
Jan checked z'n mail blijkbaar enkel maandelijks :)
Maar dus GOED NIEUWS, want Jan heeft me net een nieuwe versie gestuurd die wel werkt op XP (zonder die 'Range check error').
Dat heb ik hem laten weten, waarop hij nu de nieuwere versie op z'n website zou plaatsen.

Back