Effecten voor Nord Lead 2x

Robrecht

Ingeburgerd
Hi,
Ik zou graag een multi-effect kopen voor mijn NL2x.
Voor mijn gitaarspel gebruik ik vaak een Line6 M13. Ik heb dit pedaal eens uitgetest met de NL2x en dit klinkt behoorlijk goed, uitgezonderd de distortion.

Ik overweeg het nu om een Line6 M9 te kopen om te gebruiken met mijn synth, maar zijn er eigenlijk nog andere gelijkaardige opties? Ik heb al naar redelijk wat andere multieffecten gekeken (voornamelijk voor gitaar en bas; zijn er uberhaupt stompboxes/effecten voor speciaal voor synth?) maar meestal hebben ze enkel mono inputs en ik zou toch graag de mogelijkheid hebben mijn synth in stereo aan te sluiten. Effecten die zeker aan boord zouden moeten zijn, zijn reverb, delay, chorus, flanger, phaser.. bread and butter effecten dus.

Liefst MIDI aanstuurbaar en minstens de mogelijkheid voor 2 simultane effecten. Ik sluit de synth doorgaans rechtstreeks op de PA aan. Liefst geen rackmodel, maar als het echt de moeite is..

Budget = ongeveer 300 euro.

Suggesties voor een goede distortion zijn ook welkom!

en dan het liefste de DP/4+ voor minder ruis.......(en voorkant mic input)

Ik had er een Digitech StudioQuad bij, 2 x stereo, wel 19"

Goede distortion: wellicht de gain van je mixer.

Bedankt voor de antwoorden!

Ik zal die Ensoniq en Digitech eens bekijken. Jammer dat het 19" is maar ik vrees dat het moeilijk anders gaat.. Eventueel kan ik wel een Midi footcontroller aanschaffen en van daar uit mijn synths + effecten controlleren.

Zijn de Alesis Nano/Midiverb iets? En Lexicon MX200/300? De meningen over deze apparaten lopen nogal uiteen op het internet...

Heb zelf de MX200 gehad. Vond hem erg tof klinken! Behoorlijk goede reeverbs, maar vooral de delay van het apparaat vond ik erg mooi. Tevens past dit ook weer lekker in je budget!

En makkelijk te besturen via midi. Dit valt bij de Ensoniq apparaten trouwens een beetje tegen. Erg lastig om deze fatsoenlijk via midi te bedienen. En beperkt.

Hmm dan valt die Ensoniq toch wel af. Ik zou de effecten voornamelijk live gebruiken en heb momenteel nog geen midi controller, dus zou ik gewoon mijn NL2x willen koppelen via MIDI aan de effectenbak. Het lijkt me onpraktisch om bij elke patchwissel naar die rack te moeten grijpen.

Overigens, ik speel gitaar en synths in twee bands. Mijn synths zijn een Korg Triton Classic en een NL2x. Voor mijn gitaren gebruik ik een Line6 M13. De NL2x en M13 hebben MIDI IN/OUT, de Triton heeft IN/OUT/THROUGH.
Zou het mogelijk zijn om via een footcontroller (vb Behringer FCB) alles te controlleren? Vb één patch op de FCB zet alle juiste patches aan op zowel de Triton, NL2x en M13 (en evt rackmodule voor synth). Het is nogal een gehaast en om tussen nummers steeds overal alle instellingen te gaan aanpassen.
Zoja, hoe zou ik dit moeten aansluiten?

Back