welke aktieve monitoren....in ons geval

Ton

Stamgast
voor gebruik in woonkamer voor het maken/ opnemen van muziek: pianospelen, el. gitaarspelen, drumpartijen maken, MP3's beluisteren. Soorten muziek: heel breed/ van alles en nog wat: klassiek, rock, fusion, indie, house. Akoestische en elektronische/ synthetische klanken

huidige set KRK's V4 serie 1 sneuvelt regelmatig vanwege bassen van de piano, basedrums; woofertjes zijn te klein. Zie mijn andere thread over lijmen KRK's

beschik over M-audio firewire interface, overwegen Yamaha HS80M, Event2020BAS V3, KRK RP8 o.i.d.....budget 500 a 750 Euro voor paar

welke set zou volgens jullie aan onze wens voldoen: flink strakke bas, niet te koud klinken, hoeft allemaal niet al te hard; vol geluid bij lagere volumes, met hun rug bijna tegen muur op ca 120 cm v/d grond op buro ca 200 cm uit elkaar, woonkamer is ca 48 m2, monitorweergave in de breedte van de kamer van 550 cm, gladde wanden/plafond, laminaat op vloer, willen geen basbox. Willen zo hard piano kunnen spelen als met een akoestische piano/vleugel zonder vervorming/scheurende woofers/ klippen, elektrische gitaar opnemen inclusief flinke distortion, flink zangpartij monitoren, zijn behoorlijk goede hifi speakers gewend. Genelec wordt geroemd maar durven we daar met de piano op los???

wij denken dat het een compromis wordt..........wellicht hebben forumleden vergelijkbare dilemma's en inmiddels een goedklinkende oplossing gevonden

we zijn erg benieuwd waar jullie mee komen

Persoonlijk prefereer ik de Tannoy Reveal501a over de HS80m.
Frequency respons is echt beter bij de Tannoy's.

Wil je perse nieuw of sta je ook open voor een 2e hands setje?

Een tijdje geleden kwam er een Dynaudio BM5A setje voorbij op marktplaats voor rond de €500,=
Dat zou een enorme upgrade zijn t.o.v. zo'n KRK V4 setje (kan veel luider zonder vervorming en gaat ook wat dieper). Het is de moeite waard om dat even in de gaten te houden. Een BM6A setje zou ook helemaal geweldig zijn natuurlijk, maar of dat lukt binnen je budget is natuurlijk de vraag.

En deze kan ook best handig zijn voor wat je beschrijft:
http://www.thomann.de/nl/event_20_20_bas_v3_b_stock.htm (slechts een paar op voorraad en een tikkeltje over je budget, maar het voldoet wel aan je eisen)

Voor weinig geld lekker luid en best veel bas:
http://www.thomann.de/nl/mackie_mr8_mkii.htm

Goedkoopste monitor set met 8" woofer (€215,= voor een setje! 8o) )
http://www.thomann.de/nl/esi_near_08_classic.htm

Ten eerste is de plaatsing een probleem. Maakt niet uit welke speakers waarvoor, maar je leest altijd dat goede plaatsing een stukje van de achtermuur weg moet zijn. Zelf kan ik daarmee ook niet testen omdat ik de ruimte niet heb, maar het kan wel voor problemen zorgen.

Qua monitors kan ik ook de HS80M aanbevelen!

sowieso de gladde wanden reflecteren veel geluid, daar zou ik ook iets aan doen.
een grote galmende bak is niet ideaal als afluisterplek.

Ik overweeg om binnenkort mijn Phonic P8a's te vervangen door Neumann KH120's, mede doordat mijn nieuwe studio een stuk kleiner is dan dat ik eerst had. Het zijn strak klinkende speakers met een 8 inch woofer, veel detail en kan ook nog eens hard... verkijk je niet op de merknaam, want dit zijn echt geen verkeerde speakers.

snelle reaktie van jullie!! bedankt tot zover Als ik jullie zo lees dan wordt het tijd een goede muziekzaak te bezoeken met een paar favo cd's en wat geld....

we gaan jullie melden wat 't geworden is

Back