Opzoek naar een goedkope mixer/geluidskaart

Xcess035

Ingeburgerd
Ik ben in bezit van een externe geluidskaart (presonus firebox) en van monitors (yamaha hs 80m). Ik heb een nieuwe laptop gekocht en deze heeft geen firewire ingang. Dus mijn firebox kan ik hier niet op aansluiten. Ik ben gestopt met het maken van muziek en ik gebruik mijn monitors puur om alleen muziek te luisteren. Hierdoor ben ik opzoek naar een zo goedkoop mogelijke usb mixer/externe geluidskaart zodat ik mijn monitors aan mijn laptop kan aansluiten. Enige eis is dat er ook headphones op moeten kunnen worden aangesloten.

Hebben jullie enige aanraders? Tips waarop ik moet letten? Ben van plan om de mixer/geluidskaart in een muziekwinkel in de buurt van Amsterdam/Utrecht te kopen.

Thnx

Ik ben niet zo technisch aangelegd en ken ook niet zo iemand. Als ik het door een pc winkel laat doen wordt het een duur grapje denk ik.

Er staat:
i.Link 4-pins (IEEE1394) - ja

IEEE1394 is FireWire.
Je moet gewoon een FireWire kabeltje hebben met aan de ene kant 4 pins en de andere kant 6 pins. Klaar.

Zo een: http://www.alternate.nl/html/product/Kabels_FireWire/Diverse/IEEE_1394a-kabel/158765/?

Werkt dat wel? Want je hebt ook kabels met aan de ene kant usb en aan de andere kant firewire en mij was verteld dat dat door technische redenen niet werkt.
Dan heb ik het over zulke dingen:
m_993.jpg

Laatst gewijzigd:
Werkt dat wel? Want je hebt ook kabels met aan de ene kant usb en aan de andere kant firewire en mij was verteld dat dat door technische redenen niet werkt.
Dan heb ik het over zulke dingen:
m_993.jpg

Hey, het kost 5 euro. Kun je je toch geen buil aan vallen.
En laptops hebben normaal alleen maar de 4 pins FireWire.
Maar er staat dat hij geen voeding meegeeft aan het apparaat. Die moet dus eigen 220V of adapter hebben. Dat mis je dus op de 4-pins ten opzichte van de 6-pins.

Gewoon doen!

Die extra 2 draadjes in de 6-aderige kabels zijn voor de voeding. Als je je geluidskaart via zo'n kabel aansluit heb je dus (meestal) geen voeding nodig. Sluit je hem met een 4-aderige kabel aan dan heb je een externe voeding nodig. Je Presonus Firebox kan gewoon op een externe voeding en moet dus prima werken met zo'n kabeltje.

EDIT: Oh dat zei arnomusicman al;-)

Back