GEZOCHT: Spectrum analyzer

Status
Please reply by conversation.

Impression

Stamgast
Hoi,

Ik ben opzoek naar een analyzer voor in mijn studio. Een in de trand van een Behringer Ultracurve of Samson D1500. Uiteraard zijn andere suggesties ook van harte welkom!
Het gaat er mij voornamelijk om dat ik duidelijk en overzichtelijk kan zien op welke frequenties ik teveel db heb en op welke te weinig, om zo mijn mix daarop te finetunen. Hoe overzichterlijker hoe beter, en natuurlijk hoe meer lampjes hoe leuker om te zien hahaha

Alvast bedankt!

Pfoe.. ik heb zelf de Phonic PAA3. Erg fijn om te weten welk bandje te hard gaat in de buitenlucht. Maar weet niet of je zo iets op je eindmix toe moet gaan passen. Jou beeld van de mix is 'n stukje eigen invulling aan je track.. daarmee maak je je track ook wel 'n beetje. Hier zullen de meeste het trouwens niet meteen mee eens zijn.. maar ik wel :D

Ik wil hem bijvoorbeeld ook gebruiken om te kijken of ik bijvoorbeeld mn Kickdrum, Vocals etc op goede frequenties heb zitten. Ik snap wat je bedoeld met niet toepassen op de eindmix, uiteindelijk gaat het om gehoor, maar iedere speaker klinkt natuurlijk anders dus wil ervoor zorgen dat de EQing van de hele track in ieder geval goed is en kunnen zien welke frequenties bijvoorbeeld te hard staan waardoor andere weg worden gedrukt in de mix.
Ben wel opzoek naar een 19" rack dus helaas valt die Phonic af :(

Hoe maak je muziek, met je PC of MAC?

Dan is het effe zoeken naar 'n freeware tooltje en je bent er.

Yep zijn hele bergen software meters te vinden. Ik gebruik nog steeds de Penquin audiometer.
Logic heeft er standaard een in het pakket. Wat ook handig is is een loudness meter. Hiermee kan je goed zien hoe wat de dynamiek/energie doet.

Kijk, dan ben je er al. Is stukken goedkoper dan hardware aan schaffen.

Vergeet je niet een optie? Niet iedereen zit achter een computer :)

Meh, da bedoelde ik ook. Maar nie zo veel slaap gehad....

Status
Please reply by conversation.
Back