Studio Project

Sikoski

Ingeburgerd
Hi Guys,

Ik ben van plan men bureau om te bouwen in een studiootje. Het is de bedoeling om een mooi klank weergave te creëren zonder te grote uitgaven.

Ik had graag van jullie een mening gekregen over hoe ik dit best kan aanpakken voor dit type kamer (zie foto's). En wat de beste positionering is voor men desk...

Wat de kamer betreft zijn de afmetingen:

- 5m lengte
- 3,6m breedte
- 3m hoogte

Wat men gear betreft relevant tot de opstelling van een studio:

- Alesis MK II Active monitors
- iMac 27"
- Isolatie die ik zou willen aankopen: (Auralex Roominator Project 2 Kit)

Hierbij enkele foto's:

p1130764g.jpg

p1130769.jpg

p1130768z.jpg

p1130765r.jpg

p1130766k.jpg

Alvast bedankt!

Tot nu toe is m'n project geslaagd. Ik heb mezelf binnen het budget kunnen houden voor akoestische panelen (€300). Op latere datum zal er nog wel meer isolatie voorzien worden.

Hier zijn enkele foto's (benieuwd naar jullie reactie):

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

In de toekomst zal hier nog verder aan gewerkt worden en houd ik jullie op de hoogte! ;-)

Attachments

• P4270835.jpg
    P4270835.jpg
    20,8 KB · Bekeken: 129
  • P4270837.jpg
    P4270837.jpg
    45 KB · Bekeken: 122
  • P4270832.jpg
    P4270832.jpg
    32,4 KB · Bekeken: 124
  • P4290886.jpg
    P4290886.jpg
    29,3 KB · Bekeken: 124
  • P4290887.jpg
    P4290887.jpg
    15,4 KB · Bekeken: 117
nice hoor! ziet er gezellig en productief uit! Wat hebben die panelen nu bij elkaar gekost als ik vragen mag? Ik lees soms bedragen waarvan ik denk, hoe kunnen die dingen toch zo veel geld kosten?

edit: Ik moet beter lezen, 300 euro heeft het gekost ongeveer, toch?

Laatst gewijzigd:
Zoals ik al zei, alle panelen hebben me slechts €300 gekost :) Heb ze zelf gemaakt natuurlijk en materiaal geleend van men schoonvader om de textiel te nieten.

Alles was te verkrijgen in een doe-het-zelf zaak buiten de katoen die het meeste heeft gekost.

Leuk ... maarreeuuh

normaal meet je eerst, zo zie je je pijnpunten
Nadien meet je en zie je of je correctie effectief werkt

Jij kan misschien wel denken dat het beter klinkt, maar dat is nou niet noodzakelijk zo wanneer iemand anders er naar luistert.

alleen jammer dat je mineraalwool hebt gekocht je had beter rockwool kunnen kopen absorptiecoeficient is totaal anders

alleen jammer dat je mineraalwool hebt gekocht je had beter rockwool kunnen kopen absorptiecoeficient is totaal anders

Had een zo'n groot verschil gemaakt dan? En hoe kan ik best meten wat plaatsing van de panelen betreft?

Het ziet er mooi en erg rustgevend uit; ik raak geinspireerd door en werk graag in harmonieuze omgevingen.
Is de akoestiek ook een beetje in orde (heb je het gemeten)?

Back