Audio CD brandprogramma Mac?

Ola,

Ik ben op zoek naar een goed softwarepakket voor Mac OSX om Audio CD's mee te branden.
Vroeger gebruikte ik altijd Nero op PC, dat beviel me eigenlijk prima.

Met iTunes kun je uiteraard ook branden, maar daar kan ik geen ISRC codes en tracknamen invoeren en daar gaat het juist om.

Liefst dus wel een brandprogramma dat een beetje op de profi markt is gericht.

Uiteraard heb ik al gegoogled, maar daar zag ik door het grote aanbod het bos niet helemaal meer... :)

Iemand goede tips?

http://en.wikipedia.org/wiki/WaveBurner

zit bij logic en kan alles wat je wil..

moet je wel logic hebbe natuurlijk :p

Wow Waveburner heb ik geïnstalleerd staan en het is inderdaad best een fijn programma.
Had ik nog nooit gezien (niet verder gekeken dan m'n neus lang is..... :stupid)

Wavelab op Mac heb ik even mogen uitproberen, maar dat werkte echt bar-en-bar-slecht!
Vergeleken met Wavelab op PC welke ik vroeger jaren heb gebruikt.

Toast heb ik inmiddels al aangeschaft......het werkt prima naar behoren. Ik kon zo snel niet vinden waar je ISRC codes in kon voeren, maar al met al een makkelijk en geschikt brandprogramma.

Maar voor een Audio Master CD aan te leveren blijft voor mij Waveburner wel de winnaar. Professioneel, maar toch makkelijk, overzichtelijk en boordevol functionaliteit!

geen WETRANSFER ? is toch echt al wel weer een paar jaar geleden dat ik m'n laatste CD heb gebrand.
alle attended sessies gaan op USB, alle eMastering via WETRANSFER

geen WETRANSFER ? is toch echt al wel weer een paar jaar geleden dat ik m'n laatste CD heb gebrand.
alle attended sessies gaan op USB, alle eMastering via WETRANSFER

heb je wel 'ns wetransfer in je CD speler gestopt?

USB? ben gewoon verbaasd dat er nog vraag is naar CD's per post sturen of droppen ipv direct de WAV online verzenden of op USB meegeven.

alle DJ's werken ook met laptop / controller en digitale files. of stoppen een USB stick in de CDJ, dus snap je opmerking over CD spelers niet helemaal?

er is meer op de wereld dan dj's :)

al brand ik nog maar zelden cd-masters omdat ik bijna altijd ddp's aanlever, maar veel klanten vinden ref's op cd nog steeds heel fijn. met filebased media weet je nooit zeker of het gapless wordt afgespeeld, en dus weet je niet of de pauzes kloppen tussen nummers.

De laatste keer dat ik een Master CD moest branden was inderdaad nog in mijn 'pc tijdperk', inmiddels meer dan 2 jaar geleden.
Het is de laatste jaren inderdaad alles via WeTransfer, of FTP of iets dergelijks.

In dit geval heb ik de mastering voor een verzamelaar verzorgd welke direct gestuurd moest worden aan de cd-perserij.

Het was voor mij dus ook jaren geleden dat ik een cd had gebrand. Ik haat cd's branden, ouderwets achterhaald principe, maargoed, in dit geval moest het.

Toch weer leuke nieuwe software leren kennen!

ROXIO - TOAST11 dat is voor de MAC :)

MarsEdit.png

USB? ben gewoon verbaasd dat er nog vraag is naar CD's per post sturen of droppen ipv direct de WAV online verzenden of op USB meegeven.

alle DJ's werken ook met laptop / controller en digitale files. of stoppen een USB stick in de CDJ, dus snap je opmerking over CD spelers niet helemaal?

nou misschien als je een CDtje in de woonkamer wilt beluisteren?

Back