Geluid Eq Cubase Sx

jopjoey

Ingeburgerd
Ik ben al een paar uur bezig met een geluid.. in een dance track.
Zit kick ,subbas en hoge bas in de loop. En heb dr een loopmelodie in, Maar die melodie overlapt de bas waardoor het een beetje dof klinkt en de energie er een beetje uit is, ik eq wat ik wil maar het blijft gaar klinken. Hoe lossen jullie dit soort problemen meestal op?

Probeer het is met een hoogdoorlaat filter op die loop zodat die bas niet in de weg zit.

Re: Geluid Eq Cubase Sx

Origineel geplaatst door jopjoey
Ik ben al een paar uur bezig met een geluid.. in een dance track.
Zit kick ,subbas en hoge bas in de loop. En heb dr een loopmelodie in, Maar die melodie overlapt de bas waardoor het een beetje dof klinkt en de energie er een beetje uit is, ik eq wat ik wil maar het blijft gaar klinken. Hoe lossen jullie dit soort problemen meestal op?

gewoon goed EQ'en. en als je zegt "dat lukt me niet" dan moet je je maar bedenken wat Brian Eno zou doen. (namelijk gewoon doorgaan met EQ'en :D )

Brian Eno? Die gebruikt helemaal geen Cubase man. Gewoon Logic. :)

Origineel geplaatst door fuse
Brian Eno? Die gebruikt helemaal geen Cubase man. Gewoon Logic. :)

Brian gebruikt nog een oude oma-fiets als ie dat wil...8o)

gewoon alles wegdraaien
en dan beetje bij beetje erin draaien

denk ik dan :)

Origineel geplaatst door cyan_circle

Is hij ZO milieubewust dan? Of moet hij een bierbuikje wegwerken? :W

Dus het is een kwestie van doordraaien ;)
Ik stelde deze vraag omdat sommige van jullie 1 nummer op een dag maken, en ik al een 1/2 zit te eq voor 1 geluidje.
Kwestie van vaak doen dus

brian was toch miss intratuin 2001 of vergis ik me nou met een andere brian?

Origineel geplaatst door jopjoey
Dus het is een kwestie van doordraaien ;)
Ik stelde deze vraag omdat sommige van jullie 1 nummer op een dag maken, en ik al een 1/2 zit te eq voor 1 geluidje.
Kwestie van vaak doen dus

je moet wel heel goed zijn wil je een lekkere mix maken in een dag. gewoon rustig mixen, paar daagjes laten liggen en nog een keer en nog een keer enzovoorts. tot ie klaar is.

@ EDP: nee da's een andere brian. brian eno was de Betuwse Natte Sponzen Knijper 1998

@ EDP: nee da's een andere brian. brian eno was de Betuwse Natte Sponzen Knijper 1998

oja ik haal ze altijd door elkaar..

Zoals je kunt lezen.
Deze heren draaien regelmatig door. :W

Maar neem er gerust een referentietrackje bij om te horen hoe je het wilt hebben. :)

Back