Piano software of module

ronmotif

Nieuwkomer
hoj ik wil met mn m-audio 88 es midi controller enn redelijke piano suond

wie heeft tips over softsynts cq piano software en zijn er tevens demo ;s te downloaden om er eens aan te snuffelen en zijn er tips ober evt sound modules
in de goedkopere prijs klassen
wie kan helpen thx
Ron:yamaha:

wie heeft tips over softsynts cq piano software en zijn er tevens demo ;s te downloaden
http://www.pianoteq.com/

Alle sample-based oplossingen zijn 1 of meer gigabytes dus echt makkelijk krijg je daar niet een demoversie van.

in de goedkopere prijs klassen
Definieer "goedkoper" als een afgerond bedrag? 300? 500?

Enige tijd terug heb ik de software Alicia's Keys gekocht. Qua geluid niet gek. Ik gebruik ook een 88es. Speelt op zich ok, maar ik merk dat ik toch vaker gebruik maak van een U-220 om even te pingelen omdat het zo veel makkelijker gaat.

Die pianoteq plug vind ik heel goed klinken. Vind hem zelfs beter klinken dan de supernatural sound van Roland. Ik heb de player versie die maar 100 euro kost. Je kunt een demo downloaden op hun site. Het is wel een CPU vreter omdat alles gemodelled wordt.

Ik ben ook heel lang opzoek geweest naar een hele vette en mooie piano pluggin. Ik ben zelf onwijs fan van de piano's van Acoustic Samples. De Kawaii PRO grand vind ik de mooiste, is betaalbaar 90 euro, en je kan hem tweaken zodat je hem voor verschillende stylen kan gebruiken.

De Academy Grand is ook erg mooi :).

Pianoteq heb ik ook gebruikt maar die piano's van Acoustic Samples vind ik vele malen beter. Het geluid van PIanoteq vind ik erg blikkerig en digitaal...

@MVD heb je de nieuwste demo geluisterd. Schijnt nogal verbeterd te zijn tov de vorige versies. Ik vind hem totaal niet blikkerig klinken en de dynamiek is behoorlijk realistisch. Vele male beter dan bijv Ivory of The Grand. Maar het blijft natuurlijk ook subjectief en erg smaak gevoelig. Akoustische pianos klinken ook allemaal verschillend.

http://www.creative.com/emu/proteusvx/

Zowel Reason als m'n JV-90 geven me nou (naar mijn mening) niet echt mooie pianos,
maar het simpele VX wat ik gratis bij m'n geluidskaart kreeg
(en dus ook gratis te downloaden is zonder EMU hardware) bevatte in ieder geval een paar bruikbare

Het aanbod is groot!

Nog niet genoemd:
Als je een Mac hebt is Mainstage 2 voor maar € 25,- te koop in de Mac App Store. Daar zit een te gekke piano (en nog veel meer) in.
Ik heb zelf de Akoustik Piano plugin van Native Instruments in de verkoop. Niet nieuwste van het nieuwste, dus niet al te duur, maar wel kwaliteit. DM maar als je interesse hebt.

Back