Marktplaatsbeleid omtrent studiopc's

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Tijs

Ouwe rot
Ik plaatste gisteren een advertentie waarin ik een 19 inch studio pc gebouwd door een muziekzaak aanbood. Deze werd vrij snel (enkele minuten) verwijderd.

Nu snap ik dat het niet wenselijk dat iedereen hier hun computers komt slijten, maar het feit dat de computer specifiek voor muziekdoeleinden is gebouwd (in loeizware 19 inch stage behuizing) en hem voor een vrij laag bedrag (lees spotgoedkoop) aanbood maakte hem zeker interessant voor mensen van dit forum.

Uit de huisregels:

Daarnaast is het toegestaan om vintage computer-gerelateerde artikelen (Atari ST, Amiga, Commodore 64, MSX) aan te bieden, mits de aangeboden zaken een duidelijke link met muziek en/of studio-zaken hebben.

Een Amiga of zelfs MSX wordt wel geaccepteerd maar een 19 inch custom build studiopc mag niet terwijl deze toch ook een zeer duidelijke link met producen heeft. Is de muzikale waarde van die oude beesten, dat er vroeger wat hobbyisten met trackers aan de gang gingen, want volgens mij waren dit toch echt voornamelijk spelcomputers.

Vervolgens zie ik een advertentie staan waarin een eetkamertafel op wielen wordt aangeboden. Dat is dus blijkbaar wel studiogerelateerd. Want anders zou je toch denken dat dat onder niet toegestane huisraad valt....

Ik kan het niet begrijpen en vind het ook erg jammer dat een moderator wel binnen een minuut een advertentie kan verwijderen maar niet de moeite kan nemen om op een bericht te reageren.

Ik zet hem maar op marktplaats waar hij verzuipt in de desktops, neon game pc's en waardoor hij jammergenoeg niet bij een synth/studio liefhebber terecht komt voor wat ik een symbolische prijs noem.

voor de 2e hands sectie zou je bijv ook een aparte forum sectie kunnen aanmaken zoals we Algemeen, Synth Hardware e.d. hebben, dit noemen we dan Synthforum Markt o.i.d.

en daarin dan een aantal subforums zoals Synths, Effecten, Software, Mengpanelen etc (dus zeg maar 5 tot 10 categorieen) en dan gewoon iedereen verkooptopics per item laten maken, zodat je eenvoudig kan zoeken tussen de categorieen van interesse en de topic titel aangeeft wat te koop is.

titels als "veel voor weinig" met daarin 20 artikelen ergens op pagina 15 vallen natuurlijk ook niet echt op, door de categorieen is de bump need ook minder en zal je uiteindelijk denk ik een schonere markt hebben met minder posts

Ik denk dat het voortkomt uit de tijd dat het forum werd opgericht en muziekzaken nog geen 19 inch dedicated studiopc's bouwden. Dit heeft de afgelopen jaren serieuze vormen aangenomen en kan toch echt wel gezien worden als studioobject. Wellicht dat de regels daar ook wat in versoepeld zouden kunnen worden.

Dat een vintage amiga of MSX wel wordt toegestaan heeft idd waarschijnlijk te maken met een 'vintage ideologie'. Ik zou geen andere redenen kunnen bedenken.

Ik denk dat 90% van de mensen hier op het forum met me eens is dat een custom 19 inch stage pc echt wel als studioobject gezien kan worden in plaats van als gamepc of tekstverwerkertje.

PC's en Mac's zijn een beetje een grijs gebied, maar ik begrijp de keuze wel. Als je het toestaat dat hier PC's in de Marktplaats aangeboden worden, trek je veel meer ongewenst bezoek van mensen die hier alleen komen om hun pc spul te dumpen. Dan komt potentieel half Nederland de marktplaats hier gebruiken (vervuilen) om spullen te slijten. De marktplaats hier is een service voor synthforummers, niet voor ome Harrie die van z'n pc af moet. Dat is toch wat anders dan een enkele Amiga of Atari.

Een 19 inch pc custom build is ook niet iets wat ome harry onder zijn bureau heeft staan toch? Diezelfde ome Harry, Henk of Ingrid heeft zeer waarschijnlijker nog wel een stoffige amiga of msx op zijn zolder staan.

Ik snap het punt wel maar echt niet iedereen die zijn pc kwijt wilt komt die hier aanbieden ipv op marktplaats.

Oftwel wellicht kan bij aantoonbare studio relevantie zoals 19 inch of volgestouwd met DSP's high end audio de regels toch wel aangeopast worden.

ja, dat vinnik ook, dat tijs een goed punt heeft.

een 19¨ studio pc zou hier toch wel gewoon geplaatst moeten kunnen worden.

ik zie niet helemaal dat dan half nederland hier zijn pc gaat proberen te slijten...

:mega:

[arrogantie modus] Ik vind het zelf idd ook wel redelijk goed onderbouwd [arrogantie modus]

Wellicht is het al heel vaak ten sprake gekomen hoor. Ik ben hier sinds een week of twee pas weer aan het rondneuzen na opgebloeide interesse na een jaar of twee synthrust. In dat geval mijn excuses voor het wellicht ontketenen van een flame war die al vaker is uitgevochten :)

Ik denk dat het wel meevalt met het dumpen van PCs hier. Zo vaak worden PCs hier nou ook niet verwijderd en Harry, Henk en Ingrid gaan echt niet eerst de forumregels lezen voordat ze hun IBM AT hier aanbieden.

Hahaha. Het kan natuurlijk ook dat je tussen gisteren en de vorige test een stuk slimmer bent geworden :).

Ik zit nu te bedenken dat dit wel eens als een verkapte verkoopthread kan worden gezien door heren moderatoren. Als ik niet meer op dit forum ben na vandaag weten jullie bij deze dat ik gebanned ben hahahaha.

Trouwens, maar dat is misschien sowieso een stom idee, hoe moeilijk is het om bijvoorbeeld de marktplaats te sluiten voor mensen met minder dan 5 posts elders? Of nodigt dat nog vel meer uit tot vervuiling? Sommige andere forums hebben een policy waar je geen linkjes mag sturen totdat je een bepaalde post count hebt...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back