Mijn eerste stapjes

Vinz Clortho

Ingeburgerd
Beste mensen,

ik ben nieuw op dit forum. Ik speel al jaren drums maar wil nu voorzichtig stapjes gaan maken richting digitaal muziek maken. Een tijdje terug heb ik me een Ableton Intro pakket aangeschaft. De eerste activiteiten bevallen me goed. Maar omdat ik vooralsnog gebonden ben aan mijn toetsenbord en muis richten zich al de eerste vragen op.

Ik werk nu nog met een Windows 7 (Core I3) laptop die vooralsnog prima bevalt.
Waarom ik voor Ableton heb gekozen is omdat het zo intuitief werkt. Om het werken met Ableton leuker te maken zou ik graag wat hardware willen toevoegen. Bijvoorbeeld de Novation SL ///mk11 of een andere als jullie daar andere gedachten over hebben.

Mijn belangrijkste vraag is of direct in het begin al een audio interface nodig heb om muziek te maken? Zelf denk ik aan bijvoorbeeld de M-Audio Fast Track (pro) of een variant.

Wie kan mij helpen??!

Alvast bedankt!

Gr Willem

238591_orig.jpg

wlkm!

The Keymaster of Gozer natuurlijk!

Mijn belangrijkste vraag is of direct in het begin al een audio interface nodig heb om muziek te maken?
Nee, eigenlijk heb je niks nodig behalve een DAW en wat VST's.
Ik zou eerder een goedkoop keyboardje (met midi ondersteuning) aanschaffen als je denkt dat je daardoor beter melodieën kan inspelen of een drumpad als je denkt dat je daardoor leukere beats kan maken.

Hallo Snelkookbami,
Dank voor je snelle reactie, maar wat is of zijn DAW's?

Ok!
Ik heb al geregeld dat ik een midi keyboard kan lenen.
Dank voor de info!

Back