• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Ter Koop: Roland MC-909

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

scienide

Stamgast
Te koop: Roland MC-909. In absolute nieuwstaat, gekocht begin maart.
Met 128 mb smartmedia kaart, usb kabel, Nederlandse manual, orginele doos en aankoopbewijs.

Prijs: 1600 euro

Groeten,

Joeri

06-28554122

Denk dat meer mensen zich afvragen waarom je hem weg doet ? :mexico:

Ik heb de MC-909 speciaal gekocht vanwege de sequencer (ik heb namelijk al enige jaren last van RSI), en juist deze valt me tegen, helemaal het programmeren van drums. Dat was met de Machindrum toch duizend keer beter. De geluiden ben ik wel zeer over te spreken, alleen daar heb ik em dus niet echt voor gekocht. Stuur em op dit moment maar weer met cubase aan. Ik weet niet wat ik in de toekomst ga doen (aanschaffen), daar moet ik me nu maar eens heel rustig op gaan orienteren, voordat ik weer 100den euros in de prullenmand gooi... En als arm studentje komt dat redelijk hard aan...

Origineel geplaatst door scienide
Ik heb de MC-909 speciaal gekocht vanwege de sequencer (ik heb namelijk al enige jaren last van RSI), en juist deze valt me tegen, helemaal het programmeren van drums. Dat was met de Machindrum toch duizend keer beter. De geluiden ben ik wel zeer over te spreken, alleen daar heb ik em dus niet echt voor gekocht. Stuur em op dit moment maar weer met cubase aan. Ik weet niet wat ik in de toekomst ga doen (aanschaffen), daar moet ik me nu maar eens heel rustig op gaan orienteren, voordat ik weer 100den euros in de prullenmand gooi... En als arm studentje komt dat redelijk hard aan...

ja de MC909 leek mij ook meer op een computer operating system in een bakkie, dan op een echte live performance tool....je kan ook eens naar de yamaha RS7000 kijken, die is veel meer op live performance gericht, minder klikken dus

De MPC is niet echt mijn ding... Die kan als ik me niet vergis alleen realtime opnemen, en niet tr-rec, zoals de machinedrum. De RS-7000, heb ik nog niet echt getest, vooral omdat ik nogal wat negatieve geluiden heb gehoord over de interne geluiden, en heb zelf ook slechte ervaringen gehad met yamaha (qua geluid). Het is toch een behoorlijke investering en dan spelen dat soort dingen ook mee. Waarom ik vooral alles op die MC-909 gooide is het prachtige LCD scherm. Vind het erg plezierig als je visueel kan zien wat je doet/maakt.
Al met al, iedereen heeft zijn eigen manier van produceren...
Als de MC weg is heb ik alleen de access virus nog... ik moet dus zowieso iets regelen voor de drums.
Ik zit te denken aan een paar opties; Emu XL7 (of die nieuwe): heb ik al een keer getest, maar dat moet ik dan zeker nog een paar keer doen, want met die roland dacht ik ook dat het tr-rec gedeelte wel oke was. Geluiden zijn (naar mijn smaak) niet echt fantastisch. icm bijvoorbeeld een waldorf attack (heb ik nog niet gehoord/gezien) / Jomox airbase/x-base / sampler.
Of ik ga helemaal weer (met mate) met cubase produceren. In het uiterste geval haal ik weer een machinedrum.

Origineel geplaatst door scienide
De MPC is niet echt mijn ding... Die kan als ik me niet vergis alleen realtime opnemen, en niet tr-rec, zoals de machinedrum. De RS-7000, heb ik nog niet echt getest, vooral omdat ik nogal wat negatieve geluiden heb gehoord over de interne geluiden, en heb zelf ook slechte ervaringen gehad met yamaha (qua geluid).

Altijd die vooroordelen weer he!!! :bekdicht:

MPC heeft ook step record. Je kan ook een electribe eraan hangen. Dan kan je op de TR manier beats programmeren met samples in je MPC of welke sampler dan ook.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back