Studiologic Sledge powered by Waldorf

Analoge filtters wil ik en dan mag het best wat meer kosten. Mee eens?

Over die analoge filters in de Q+ is idd nogal wat te doen geweest, en niet alleen in positieve zin. Ik heb menigmaal de neiging gehad een dergelijke Q+ aan te schaffen maar zag er toch iedere keer weer van af. Met externe analoge filterbakken kom je per slot van rekening ook een heel eind. Maakt bovendien je setup flexibeler. Je kunt hem ook door die nieuwe Pulse 2 halen zo je wilt.

5_Physis%20Piano%202.jpg

Kwam via Amazona.de (http://www.amazona.de/index.php?page=26&file=2&article_id=3983) en Google op een thread van pianoworld.com (http://www.pianoworld.com/forum/ubbthreads.php/topics/1870919/1.html) waar relatief uitgebreid geboomd wordt over een nieuwe digitale piano van StudioLogic, de zogenaamde Physis Piano die volgens een medewerker van StudioLogic in de thread op pianoworld in het najaar in de winkels ligt.

Er is ook een site speciaal voor die Physis Piano: http://www.physispiano.com/ waar de voorlopige specificaties staan: http://www.physispiano.com/specs.htm

ik heb mij kostelijk vermaakt met de studiologic sledge op de frankfurt music messe hij klinkt erg analoog een erg gaaf ding als ik het geld ervoor had had zou ik hem meteen gekocht hebben super ding knoppen voelen stug en goed aan het is echt een super ding voelt echt niet fisher price gewoon top!

inmiddels al iemand wat meer ervaring met de Sledge ?

Klinkt toch lang niet slecht, lijkt me zo op het eerste gehoor:

Vette Waldorf sound met super hands-on voor een zeer redelijke prijs... dat is hoe ie voorlopig bij mij overkomt.

Helaas zijn er, ondanks dat ie al een poosje in de winkels ligt, nog niet veel reviews beschikbaar. Geen Sonic LAB, geen Katsunori UJIIE, ...

Niemand ?

Nieuwprijs bij Thomann "slechts" 990. Dat is toch wel scherp voor een 3-osc VA met behoorlijke specs (alleen jammer van de 8-notes polyphony), dikke hands-on én toetsen !

Moest ik al geen synths hebben, dan had ik gelijk deze gekocht.

Ik denk dat hij niet zoveel verkocht wordt omdat hij familie is van de Blofeld en veel mensen hebben al een Blofeld.

Meer knoppen op de Blofeld zou fijn zijn, maar om daar nou 990 euro voor neer te leggen is de meesten denk ik een beetje te veel. En daarbij zijn er ook goede software editors voor de Blofeld.

Ik geef mijn geld liever uit aan nieuwe gear in plaats van een grote broer synth van een synth die ik al heb..

Ik vind het uiterlijk wel heel gaaf met die gele kleur. Als ik het goed gelezen heb kost ie dus 990 euro, wel een boel geld.

Ik vind dat er teveel leuke speeltjes komen. (vindt mijn bankrekening niet echt leuk) :D
Sledge, MS20, moog sub fatty, pulse 2, Prophet 12

Maar goed, wel leuk dat ze in dit tijdperk nog met veel hardware synths komen,
Had een paar jaar geleden het idee dat het bijna gedaan was met Hardware.

Als ik google, kom ik geen Nederlandse leverancier tegen die de Sledge levert.
Zijn we dus op onze ooster buren aangewezen.
En mocht ie niet aanslaan dan koop je hem binnenkort voor 600-650 euri.
En dan wordt ie wel weer aantrekkelijk :)

Ik vond het qua looks en feels een beetje een retro-plastieken synth. Klonk niet verkeerd, maar ik kreeg een beetje een 'weer een analoge om het analoog' gevoel...

Vanmiddag even op gespeeld bij Tonika.
Klonk wel lekker maar de bediening vond ik wat vreemd overkomen.
En het ziet er wel erg plastic uit.

Geinig ding. Klinkt wel heel erg digitaal, maar dat is best bruikbaar soms.
Zit in ieder geval genoeg controllers op.

1000 is misschien een beetje aan de dure kant, maar voor al die knoppen betaal je ook.

en mooi geel is niet lelyk

Zijn er al mensen die ervaring hebben met deze synthesizer? Mensen die de synthesizer in hun bezit hebben.

Ik heb er deze week lange tijd op gespeeld (heb hem niet) maar het is echt een goed klinkende synth, mooi nat geluid, lekker simpel boerenkool 3 Osc polyfoon met grote knoppen die goed voelen...alsof je een baby bent met een fischer price playskool (komt denk ik ook daar de enorme hoeveelheid plastic). Exotische bak anders dan veel andere V.A's kan hem niet echt ergens mee vergelijken.

De effects sectie is echt bagger slecht (een delay die tikjes geeft als je de tijd veranderd aan de knop...soort van 1987 cheapo digitaal zonder coole warble fx)

900 euro is wat te duur denk ik ook, ik denk dat dit ding best wel een succes was geworden als het gewoon 100% onder de Waldorf naam was, niet geel was en houten zijkantjes had.

Die synth engine zit die in een andere waldorf synth ook? (Met 3 oscs ook?)

Toch maf dat er zo weinig aandacht voor is. Het lijkt een beetje een OB12 verhaal te gaan worden.
Ik heb genoeg spullen anders zou ik de gok wel wagen.

Hij is gebaseerd op de laatste nieuwe digitale Waldorf engine (Blofeld tijdens de ontwikkeling van de Sledge), maar met een reeks aanpassingen zodat hij niet hetzelfde klinkt. Dat werd tenminste gezegd bij de demonstraties. Waldorf heeft de engine gemaakt en Studiologic Music het uiterlijk. Op de website van Studiologic staat momenteel het volgende:

So we implanted the DSP heart of the latest Waldorf modelling technology into Sledge. The result: enough power to put the foundations of your studio seriously at risk! And plenty of detail, to create the richest analogue pads you could ever want. Besides the classic analogue synthesizer waveforms, you will find a complete set of Wavetables, derived directly from the mother of all digital synthesizers, the PPG Wave.

Overigens vind ik het qua uiterlijk een mooi apparaat. Dat donkergele/oranje vind ik heel apart en hij is lekker tweakbaar met al die grote knoppen en potmeters. Helaas worden er tegenwoordig maar weinig hands-on synths uitgebracht in deze prijsklasse.

Ik heb er deze week lange tijd op gespeeld (heb hem niet) maar het is echt een goed klinkende synth, mooi nat geluid, lekker simpel boerenkool 3 Osc polyfoon met grote knoppen die goed voelen...alsof je een baby bent met een fischer price playskool (komt denk ik ook daar de enorme hoeveelheid plastic). Exotische bak anders dan veel andere V.A's kan hem niet echt ergens mee vergelijken.

De effects sectie is echt bagger slecht (een delay die tikjes geeft als je de tijd veranderd aan de knop...soort van 1987 cheapo digitaal zonder coole warble fx)

900 euro is wat te duur denk ik ook, ik denk dat dit ding best wel een succes was geworden als het gewoon 100% onder de Waldorf naam was, niet geel was en houten zijkantjes had.

Hoe waren de Wavetables?

Back