Passieve of actieve DI?

steven_lont

Nieuwkomer
wat wil je met al de di's ?
heb er zelf een passief van palmer, gebruik hem voor bas direct op te nemen.
de toetsen heb ik gewoon line , via jack, aangesloten..
voor live zou een stereo passieve versie handig zijn, verder heb ik ze nooit echt nodig gehad.

Ik gebruik live 3 synths, stereo uiteraard. Dan zit je al op 6 di's. Verder wil ik nog 2 reserve kanalen hebben voor evt. laptop dus vandaar. Ik speel altijd in een live situatie met een multikabel, variërend van 15 tot 75 meter. Ik denk dat ik daarom die DI's wel nodig ben. Ik lees verschillende verhalen; de één zegt toetsen heeft enigzins een actief signaal (in ieder geval niet zo passief als een passieve basgitaar) waardoor je kunt volstaan met een passieve DI waarbij je minder last zou hebben van brom/ruis?? Van de andere kant wordt in de praktijk vaak toch een actieve DI gebruikt voor toetsen. Weten jullie wat de voor- nadelen van een passieve of actieve DI voor toetsen zijn?

wel eens gedacht aan een kleine tussenmixer ?

Ik kom w.b.t. voor- en nadelen niet verder dan dit:
Actief heeft als voordeel dat je kan versterken.
Passief heeft als voordeel dat er geen batterij in hoeft die leeg kan geraken.

Bij een goede passive DI heb je minder tot geen vervorming van het geluid. Eenactive DI zal altijd wat kleuring aan het signaal geven en werkt op Phantom Power.
Als je niet perse een active DI nodig hebt volstaat een passive echt wel. Ga voor kwaliteit. Palmer is prima, Radial is beter, Avalon is de beste etc etc...

Ok! Al een heel stuk helderder. Ik zou toch wel de voorkeur willen geven aan weinig kleuring in het signaal.. Dus een goede passieve DI werkt prima met synths?
Is er dan nog een voordeel aan een actieve DI als je m met synths gebruikt?
Zoals ik jullie nu hoor, lijkt me een passieve DI het beste..

Radial JDI-duplex! Voor toetsen is een passieve DI beter dan een actieve. ik zou voor een goede line/rackmixer gaan, en dan naar een Radial. Technici zullen je dankbaar zijn!

Back