Operating System Pulse (en 01v)??

ano260124

Gedeactiveerd account
Weet iemand hoe ik kan zijn welke OS er in mijn Waldorf Pulse zit? Updaten kan geloof ik alleen maar via een eprom en als ik mij niet vergis is de laatste versie 2.0. Wil dus eerst weten wat er in mijn Pulse zit (graag zonder hem te openen).

En als we dan toch bezig zijn, hoe achterhaal ik dezelfde informatie op de Yamaha 01v?

Ja, heb al ge-google-d :)

Ooppss... sorry... Pulse heb ik al gevonden. Is versie 1.41.

Alleen de 01v dus nog niet. En zijn deze apparaten uberhaupt te updaten?

Laatst gewijzigd:
Als je pulse geen problemen heeft zou ik hem niet updaten.

OK dan THX!

(waneer beginnen die fabrikanten nou eens met universele begrippen?)

Nu weet ik i.i.g. dat het niet goed reageren van de 01v op Midi Quest niet aan het OS van de 01v kan liggen. Ik heb namelijk versie 1.05 en de enige reden waarvoor ik 1.06 zou moeten installeren is om een mLan-kaart te kunnen gebruiken. Verder geen bug-fixes volgens de documentatie. If it ain't broke don't fix it... us dan gaan we ook niet updaten. :geslaagd:

De Pulse reageert ook niet goed. Maar goed, na versie 1.41 schijnt er een versie 1.42, 2.0 en zelfs een 2.01 gereleased te zijn. Dus daar heb ik maar even een mailtje over gestuurd naar Waldorf, want volgens mij is een update alleen via een eprom uit te voeren.

Of heeft iemand hier andere ervaringen mee?

Origineel geplaatst door marcuuu
Als je pulse geen problemen heeft zou ik hem niet updaten.

Slechte ervaringen?

Mijn pulse heeft nooit problemen dus een Eprom kopen en open schroeven zie ik het nut niet van in.:) +

Origineel geplaatst door marcuuu
Mijn pulse heeft nooit problemen dus een Eprom kopen en open schroeven zie ik het nut niet van in.:) +

Welke versie?

Ik heb geen pulse maar een microwave xt, daar was ook wat mee aan de hand.Iik en de mensen van waldorf weten nog steeds niet wat maar ik heb hem gewoon opgestuurd en ze hebben hem netjes gemaakt (dwz ik heb gewoon een nieuwe gehad) gratis en ze hebben de verzendkosten betaald. Dus volgens mij zijn ze wel releaxed daar met dit soort dingen............

klopt de pulse kan je alleen via een andere eprom een betere versie in zetten
ik heb die van mij bij ook ge-update naar versie 2.01 alleen je moet wel een eprom brander hebben anders werkt het niet
ik hoop aankomende maand een eprom brander in huis te hebben en zal dan eens een berg van die update's gaan branden voor div synths:D :D :D

De software heb ik inderdaad gedownload. Maar ja, waar vind je iemand met een eprom brander? Ik heb zo'n ding niet in de kast staan in ieder geval. Lijkt me ook wat overbodig om zo'n ding standaard in huis te hebben.

Weet iemand dan waar ik de eprom uit mijn Pulse kan laten voorzien van de nieuwe software?

Origineel geplaatst door Mike-E
Weet iemand dan waar ik de eprom uit mijn Pulse kan laten voorzien van de nieuwe software?

Dat wil ik wel voor je doen. Ik heb namelijk een eprom brander staan en ik heb de Pulse van Zoe ook al geupdate naar versie 2.01. Updates voor andere apparaten zijn natuurlijk ook mogelijk. En het is nog goedkoop ook. :) PB of email me maar ff voor meer informatie.

Heb hem nu voor 5 euro ;)

Maar uh... edit jij hem ook vanaf je PC? Schijnt dat ie sowieso stabieler gaat reageren op commando's.

Als iemand nog een Eprom brander wilt:
Onwikkelsysteem embedded software
Prijs: € 60,-
Beschrijving: Ontwikkelsysteem voor 8051 embedded software: Eprom brander merk A.R.T., Eprom eraser met stekkervoeding, emulatorkaart (ISA) met Eprom-extender (waarschijnlijk geen software), DOS assembler software ICC8051, hex editor HEDIT, testkaartje met 8051, leerboek en aardig wat losse Eproms.
Ontwikkelen met een ASCII editor zoals Notebook.Samen (alleen voor liefhebber) € 60,-
Foto: Klik hier om de foto te bekijken
Naam: Frank Kerling
E-mail: E-mail de adverteerder
Telefoon: 070-3271902
Provincie: Zuid-Holland
Plaatsings datum en tijd: 28-05-2003, 12:44:38
Aantal maal gezien: 255

Advertentie staat onder computer hardware ZXSpectrum

Attachments

• 490.jpg
    490.jpg
    12,8 KB · Bekeken: 102
Hehehehe... ben best wel in voor een beetje doe-het-zelven (ga 09-07-2003 bijvoorbeeld verhuizen en dan wordt het weer hadnjes uit de mouwen) maar om nu een een EPROM brander neer te zetten voor die paar synths die je nog moet updaten via een EPROM... nou... nee, niet echt een Gamma idee.

:)

Back