akai sample cd's opslaan op harde schijf

Kan importeren van Akai patches niet in Halion zelf? In Kontakt zit een import functie, die zet een Akai cd-rom om naar Kontakt patches.

Dacht ik toch ook. Ik heb welliswaar HALion, maar geen Akai CD's. Volgens mij zou HALion alle bekende formaten sample CD's in moeten kunnen lezen en overzetten naar voor de softsampler bruikbaar formaat.

Als je vanuit de softsampler converteert is volgens mij is de kans op fout geconverteerde patches kleiner (b.v. verkeerde ADSR waarden).

Ik heb nu Halion 4.5. Die vertikt het dus om cd-roms in Akai formaat in te lezen. De browser in Halion ziet een lege schijf.
Volgens de manual kan er wel Akai S1000, 2000 etc. samples gelezen worden.
Iso kan enkel vanaf hdd gelezen worden. Ik neem aan dat Akai cd-roms dan iso disks zijn???

Ik heb nu Halion 4.5. Die vertikt het dus om cd-roms in Akai formaat in te lezen. De browser in Halion ziet een lege schijf.

Wat voor cd-rom speler heb je? Want dit soort dingen werkt vaak niet met een usb cd-rom en alleen met een interne. En in mijn ervaring werkt het ook vaak niet met een dvd-speler, alleen met een echte cd-rom. De converter in EmulatorX doet het bijvoorbeeld niet met een dvd-rom (en al helemaal niet met een writer), alleen met een echte ouderwetse cd-rom.

ik gebruik de ingebouwde standaard dvd-rewriter. Pfff, dat wordt zoeken om nog een cdrom speler te pakken te krijgen!!!

Back