Bonnefooi
Ouwe rot
Mijn mening is dat de AD conversie van de meeste geluidskaarten van tegenwoordig best oke is en je laatste zorg. Pre-amps vesrchilt echter wel best veel.
Ik kan Metric Halo aanraden, bijvoorbeeld een ULN-2
De pre-amps zijn respectabel, je kan super clean opnemen -18 tot -9 DBFS en in software compressie en EQ doen.
Nog beter is dan om een (of meerdere) losse pre-amps aan te schaffen en deze in de line inputs van de Metric Halo te doen (erg goede AD conversie ook)
D.A.V. BG-1 is echt een fantastische pre-amp om te beginnen, Wij hebben een setje van de 500 series in de studio en die blazen alle geluidskaart pre's helemaal weg (Motu828, digi 003, mackie 800r, Metric Halo 2882)
Als je gewend bent om in software te werken zou ik wegblijven van de Avalon achtige channelstrip combos. Daar kan je nogwel wat verkloten qua setting tijdens de opname.
Liever dezelfde geld uitgeven aan enkel een pre-amp en die in de Metric-Halo(of iets in die klasse) prikken.
Hoef je echt niet meer te twijfelen aan de amp of conversie. Dan is het aan de akoustiek, mic technique en performance.
Hey Dreammer.. hoi... alles.. goed?..
@ TS,
Als je het goed wilt doen dan volg je Cult zijn advies op.
Echter heb ik de indruk dat deze units te duur en te hoog gegrepen zijn op het moment, en heb je wel zoveel inputs nodig?
Als je alleen een goed pre amp nodig hebt die je mic van genoeg prik voorziet, dan is dit een goede basis pre amp met een hoop cleane gain!
http://www.thomann.de/nl/focusrite_isa_one.htm
Deze prik je dus in de inputs van je geluidskaart (waarom raden jullie hem een nieuwe geludiskaart aan die TS niet persé nodig heeft? Hij vraagt immers om een pre amp voor zijn mic en heeft dus al een geluidskaart!) , in die geval die tascam kaart waar je het over hebt. Kan je toevallig de interne pre amps bypassen van die tascam?
Denk dat TS zich nog niet druk hoeft te maken over de kwaliteit van de converters.
Tegen die tijd dat hij daar wat van gaat merken is het tijd om die dikke tascam kaart te vervangen voor een alternatief van hogere kwaliteit.
Die focusrite pre amp is er eentje die je altijd wel kan gebruiken. Is een goede unit!