Painbringer - True (The Untitleds Monotron Hell remix)

The Untitled

Ouwe rot
Er is een nieuw liedje van mij gereleased op het album van Painbringer (Cenobite Records). Cenobite Records, jaren terug bekend van de gabber / psychedelic hardcore / psycore releases onder namen als Tellurian en Leviathan en meer. http://www.cenobite.nl

untitled.bmp

Hier een preview;

http://soundcloud.com/painbringer/painbringer-true-the-untitleds
Painbringer - True (The Untitleds Monotron Hell remix)

Gemaakt met onder andere zoals de remix doet vermoeden, een Korg Monotron en natuurlijk veel meer.

Verkrijgbaar op http://www.cenobiterecords.com

Dank jullie wel!

Ook een ekte 303 misbruikt? Hoe gemaakt allemaal eigenlijk?
Nee helaas geen ekte ekte, met de prijzen van tegenwoordig voor de originele apparaten hoeft het voor mij niet meer (303 maar ook 909). Staat toch niet meer in verhouding voor wat je ervoor krijgt qua praktisch gebruik, voor verzamelaars kan het wellicht.

Deze track is gemaakt met een Jomox xBase 09 waarvan de kick direct doorgaat naar een Peavey 10bands Stereo EQ welke word gebruikt als 2x mono equalizers/high en low -cut filters voor als basis van de kick. Hierna gaat ie door naar mn Tapco 12 kanaals mixertje (waar alle apparaten samenkomen).

De 303 sound is een standaard x0xb0x die overstuurd word door de Gain van de Tapco mixer, met een Alecto bucket delay op de AUX/Send.

Verder nog een Roland TR606 voor percussie loopjes, en dus een Korg Monotron voor wat lfo noise. De xBase, x0xb0x en TR606 heb ik met dinsync verbonden en gebruik ik de xbase als master, zodat ik ook alles op gewenst bpm krijg. Vanuit de Tapco mixer neem ik alles sample voor sample met een gratis wave editor op, in de zin van een basis kick, 303 loopjes, percussie loopjes etc. en ga ik verder in the box. Met Renoise als DAW krijgt alles nog een zooi DSP effecten zoals die van Renoise heten geloof ik, doe ik het arrangement en de mix.

Zo heb ik tot nu toe nog 4 tracks gemaakt, naast deze. Die heb ik nu als demo naar The Third Movement gestuurd alhoewel dat misschien wel wat te hoog gegrepen is. :D

Ik kan hem niet vinden op de website. Volgens painbringer zelf is het album nog niet uit.

Volgende week pas toch ?

Kan het kloppen dat de preview een beetje dof is gehouden ten opzichte van de echte release ?

Ik kan hem niet vinden op de website. Volgens painbringer zelf is het album nog niet uit.

Volgende week pas toch ?

Kan het kloppen dat de preview een beetje dof is gehouden ten opzichte van de echte release ?

Hehe ja klopt ik ben net iets te voorbarig, komt omdat ik em al thuis heb. :9
Ik meende dat ie deze week zou worden gereleased maar volgende week kan ook.
Wat betreft de preview weet ik eigenlijk niet.

Bewust eens een keer geen commentaar erop gegeven.. maar ben het met Niel over de dofheid eens. Het klinkt ingehouden en té "in the box".

Niet om direct in de verdediging te schieten, ik vind het helemaal niet erg hoor, liever recht toe recht aan waar het op staat. Over de dofheid wat ook jullie opvallen is voor mij geen verrassing eigenlijk, ik heb de 'TTM' demo ook aan nog wat andere laten horen waar dat ook al bij 1 ter sprake kwam. Punt is alleen dat het mij niet erg op valt en/of aan stoor...

Wel moet ik erbij zeggen toen ik eens (zelf) een 'serieuze' speedcore 12'' heb gedaan het mij wel enorm opviel hoe opener en ook eigenlijk helderder de tracks terug kwamen bij Da Goose vandaan.

Tja het wat betrefd de 'in the box' sound, ik heb er eigenlijk geen probleem mee, ik zou wel achter deze muziek kunnen staan op een feest, in tegenstelling tot wat ik de laatste jaren deed waar ik ook steeds meer problemen mee kreeg.

Desalniettemin lijkt het me wel erg vet om eens ep helemaal rauw en 'out the box' te doen met de tijd, heb nog een RM1x die daar goed van pas gaat komen. En die DIY 909 kick kloon van Richard2000 die eraan komt.

Mocht er trouwens intresse zijn voor de 'TTM' demo laat het hier in het topic weten en ik stuur het door.

rauw analoog of kill digitaal, hou er eens een spectrum analyzer naast en vergelijk met andere tracks.
Dan zie je gelijk waar het aan schort. Wat EQ erbij op de master lost het al op.
Vaak komen zo ook problemen in de mix sneller naar voren.

rauw analoog of kill digitaal, hou er eens een spectrum analyzer naast en vergelijk met andere tracks.
Dan zie je gelijk waar het aan schort. Wat EQ erbij op de master lost het al op.
Vaak komen zo ook problemen in de mix sneller naar voren.

Dat is goede tip, nog nooit naar een spectrum analyzer omgekeken of ververgelijkingen gedaan. Zal er mee bezig, thanks.

Hier nog een reactie van iemand die meestal alleen rondkijkt en nooit reageert... ;)

Hij is inderdaad een klein beetje dof(mastering heeft hem nog iets helderder gemaakt). Maar ik vind dat dat ook weer bepaalde charmes met zich mee brengt. En bij de remix van Jacob kreeg ik het gevoel of ik een classic acid hardcore 12" opzette op een snel BPM.

Er staan nog een handvol previews op mijn soundcloud van de overige tracks.

Gooi m anders mijn kant op, dan krik ik hem (gratis) even voor je op, op totale mastering zit ook vaak een compressor/limiter om de boel op te pompen. Dat is iets wat je niet direct tijdens je mix nodig hebt om te vergelijken. Dat doe je pas als alles in de mix goed staat in verhoduing met elkaar. Veel mensen vergeten dat nogal eens.

Het is dan ook zaak om geen dynamische controllers (maximizers, compressors, limiters) en dergelijk op je masterbus te gooien.
Als je hem vanavond opstuurt heb je hem vannacht terug :okdan:

Gooi m anders mijn kant op, dan krik ik hem (gratis) even voor je op, op totale mastering zit ook vaak een compressor/limiter om de boel op te pompen. Dat is iets wat je niet direct tijdens je mix nodig hebt om te vergelijken. Dat doe je pas als alles in de mix goed staat in verhoduing met elkaar. Veel mensen vergeten dat nogal eens.

Het is dan ook zaak om geen dynamische controllers (maximizers, compressors, limiters) en dergelijk op je masterbus te gooien.
Als je hem vanavond opstuurt heb je hem vannacht terug :okdan:

Okee is goed, had zo snel ook niet aan compressie en limiting op de master gedacht, wat dan een resultaat geeft wat dan slecht tot niet haalbaar is met mixen alleen denk ik. Ik stuur je een -3db .wav file op - ik had voor de intro, break etc een gainer op het masterkanaal die met deze stukken -2db omlaag ging, er voor de zekerheid ook maar afgehaald.

(Pb coming up)

Back