Ehm, ik heb ook een Virus b. Er zitten wel Trance geluiden in. Maar t ligt er maar aan wie er achter de knoppen zit. Wat ik heb begrepen is dat je voor leads beter die Roland kan kopen. De Virus is echt rauw. Bij tracks heb ik een track geplant, die voornamelijk uit de virus bestaat. Kan je horen hoe t klinkt. Hehe, t is alleen geen Trance.
Maar t ligt er ook aan wat voor Trance je wilt maken. Voor een soort Rank 1 sound is de V zeker goed. Klinkt zeer warm en vol.
Maar its up to you. Je moet ze gewoon beluisteren en kijken wat jou geluid is. Dadelijk is de Casio SA20 iets wat voor jou. Synhs zijn zeer persoonlijk. Nezoals speakers en versterkers en alles qua audio.
Ik gebruik zelf de virus b en deze is top voor de warme synts en heeft lekker veel uitgangen, maar wil er nu ook een JP 8080 bij voor de wat ruwere syntgeluiden...
Hm.. ik weet niet of dit 't juiste draadje is om 't nog in te vragen, maar mijn voorganger schopte 'm ook omhoog, dusch...probeer 'ns dit op beide machines:
AMP ADSR 0-10-10-0 (met 10 = max).
OSC 1 = saw wave. Rest van de OSC's uit of op volume 0.
Filter : als 't even kan bypass, of anders de cutoff helemaal open, resonance op 0, geen invloed van de ADSR, ook op 0-10-10-0.
Effecten - Sahara-droog. Niks dus, geen reverb, delay, of wat dan ook.
En dan even kijken welke zich in de hogere frequentieregionen (lees - aliasing) het beste gedraagt .
Ik heb de jp8000 gehad. Ziet er indrukwekkend uit hoor........... Maar kwam gewoon niet "tot zn recht" in mijn ontwikkeling.
Jp vind ik alleen leuk als ie als effecten aparaat gebruikt wordt en niet als melodieus geheel.
Kijk t Madonna album 'ray of light' en de nieuwe song van Pink zijn hier een goed voorbeeld van.
Een Jp is leuk om erbij te hebben maar niet als de synth.
Of je moet trance (alla goedkoop) maken, zoals dat sensation gedoe.........
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.