Recorder vraagje

Nightrider

Nieuwkomer
Hallo,
Ik equalize m'n muziek en heb een vrij goed studio mixpaneeltje van Yamaha.
Maar ik record alles via de soundcard van m'n PC.
En daar verlies ik spijtig genoeg kwaliteit zodat de songs niet zo digitaal meer klinken.
Nu vroeg ik me af wat ik me het beste aanschaf om een zeer degelijke opslag te doen.
Iets bij prijs voor de hobby.

Mag soundcard zijn of externe hardware.

Wat word er mij aangeraden?

Alvast bedankt voor de komende reacties.

Ik denk dat de TS via een analoge mixer naar zijn PC wil en daardoor ruis krijgt/verlies heeft van klank.
Als dit het geval is zou een externe geluidskaart uitkomst bieden

Wellicht heb je er al naar gekeken, maar kijk ook je kabels en de instellingen van je geluidskaart even na.

Wat voor aansluitmogelijkheden heeft je geluidskaart nu en hoe heb je je mengpaneeltje daarop aangesloten?

Bedankt voor de reacties.

Een externe soundcard zou ik kunnen aanschaffen ja,
Enig idee wat goed is?
Ik hoor zoveel van M audio , maar met dit merk heb ik totaal geen ervaring.

Hangt er natuurlijk vanaf wat je er allemaal aan wilt gaan hangen nu en in de toekomst en welke eisen je stelt aan het geluid.
Zelf werk ik met MOTU wat mij goed bevalt .... veel lezen over wat je wil en wat je er voor uit wil geven kan geen kwaad in deze.
Succes

Voor een passend advies kun je beter wat duidelijker omschrijven wat je manier van werken is.

Wat voor apparatuur gebruik je nu (merken en types), hoe heb je het aangesloten op elkaar, wat is precies het probleem, en last but not least: wat is je budget.

Kijk ook nog even naar de reactie van Flying Panther.
Kan best dat je gewoon iets niet goed hebt aangesloten, en dat daar de basis van het probleem ligt.

Die MOTU is zoiets wat ik zoek. Heb er eens naar gegoogled.
Was ook al kijkje gaan namen in de locale muziekshop en daar heb ik de "Roland VS-20 " zien staan.
Prijs valt goed mee.
Is een externe USB stereo audio interface met 32 opname sporen.
Er is bijgeleverde software , V-STUDIO 20".
Wellicht ga ik me deze aanschaffen omdat ik van Roland tot nog toe nooit klachten heb gehad.

http://www.roland.com/products/en/VS-20/

Wat denken jullie van dit apparaatje?

Voor je begint.... Flying Panther en Remmelt hebben wel een punt (paar punten) genoemd die ik niet genoemd heb.....
Voor je uberhaupt iets wil gaan aanschaffen kijken of je het echt wel nodig heb, wat het doet en waarom..... maw je goed inlezen

Ik werk vooral met een MC-808 en een MC-909.
De rest van m'n apparaten zijn MC-505 en RM1X , CS2X , XP10 enzo , maar daar werk ik minder mee.
Er zit bij elk een equalizer tussen van pioneer.
Deze gaan allen naar een Yamaha MG serie mixpaneel.
Alle kabels zijn van degelelijke kwaliteit.
Ik was vrij tevreden van de kwaliteit tot ik een andere recorder pc kocht.
Nu heb ik zo de indruk dat de digitale klank weg is.
M'n budget , jah ...
Sinds ik nog maar 2 releases heb gedaan blijft het voor mij en zal het altijd voor mij een hobby blijven.
Maar ik geef graag een 250euro als ik de kwalitiet (of beter) van m'n vorige recorder terug krijg.
Dit was een Creative live drive II. Maar die is enkel win98 ondersteund.
Op zich geen probleem , maar ze is kapot gegaan en speelde enkel maar aan 1 kant meer.
En om een nieuwe pc te downgraden naar een oude stuurprogramma ... ik zag het zo niet zitten.
Vandaar,

even voor de goede orde over die Roland: da's 32 sporen afspelen, maar maar 2 tegelijk opnemen.... Of wilde je hem niet in de plaats van de Yamaha zetten?

Nu heb ik zo de indruk dat de digitale klank weg is

Wat bedoel je daar mee? Je wil een analoog signaal digitaal opnemen in je PC. Wat is het probleem exact? Ruis, vervorming...?

Mijn mengpaneel gaat via een good old Audiophile USB bakje mijn PC binnen en dat gaat goed. Maar zelfs met een onboard soundchip zou het nog behoorlijk moeten gaan. Daarom dat je eerst héél goed het probleem moet analyseren vooraleer een aankoop te doen. Misschien heb je een heel ander probleem (instellingen, aardlus...) en kan het zelfs met het duurste bakje nog niet opgelost zijn als je niet de werkelijke oorzaak aanpakt.

Hallo,
Ik had nog een creative audigy liggen en toch maar eens die gestoken.
En het probleem blijkt opgelost te zijn.
Was het nu een instelling van de vorige kaart of effectief een minder goede kaart ... dat weet ik nog steeds niet. Zal waarschijnlijk wel een instelling geweest zijn.
Anyway , deze kaart is een iets betere en het belangerijkste , het probleem is opgelost.
Bij deze wil ik ook iedereen bedanken die me geholpen hebben het probleem te zoeken.
Groetjes,

Back