FreddyConfetti
Leuven
Hallo allemaal,
Binnekort is er EINDELIJK weer de KVR Developer Challenge 2026, waar we 3 volle jaren hebben op moeten wachten!!!
Daarom leek het me een leuk idee om er hier vroegtijdig ook al een thread over te maken zodat we de inzendingen eventueel ook onderling met elkaar in het nederlands kunnen bespreken.
Misschien zijn er hier zelfs wel mensen die zelf deelnemen?
Hopelijk niet te veel AI script kiddies die willen meedoen
Omdat ik 2 maanden te vroeg ben kan je alvast graag je lievelingsplugin uit de vorige challenges vermelden. Wat voor soort plugin je zelf graag zou zien in de komende challenge hoeven we hier niet te bespreken, daar kan je graag je eigen draad voor aanmaken.
Het is iets waar ik zelf altijd heel hard naar uitkijk omdat het de gelegenheid geeft om direct met de ontwikkelaar te communiceren en bugs te rapporten.
De laatste challenge 2023 vond ik zelf een beetje teleurstellend.
De Solaris Reverb van Adam Szabo Solaris by Adam Szabo - Reverb Plugin VST VST3 was zeer indrukwekkend maar daarnaast was er weinig dat indruk op me maakte
Er was natuurliojk de Monster OctaChord
KVR Audio Developer Challenge 2023 - Free Plugins Competition maar die bleek dan uiteindelijk geen midi out te hebben en enkel een soort van rompler te zijn...
De leukste inzending was misschien nog de Alien Step Mutha een out of this world multi-FX step sequencer hoewel de video demos mijn oren deden bloeden: Alien Step Mutha by Witch Pig - Multi-FX Step Sequencer Plugin VST3 Audio Unit
Tenslotte was er ook nog een Euclidean, Non Linear, Poly-metric, Polyrhythmic, Morph-able Step Sequencer, maar die was alleen voor MAC: Roundels by XiiixxiQ - Euclidean MIDI Sequencer Plugin VST3 Audio Unit LV2 en heb ik zelf nooit kunnen proberen.
2023 had 23 free plugins waaronder ook 1 van Full Bucket.
Alle inzendingen van 2023 kan je hier terugvinden: KVR Audio Developer Challenge 2023 - Free Plugins Competition
De winnaar van vorige edities:
Binnekort is er EINDELIJK weer de KVR Developer Challenge 2026, waar we 3 volle jaren hebben op moeten wachten!!!
Daarom leek het me een leuk idee om er hier vroegtijdig ook al een thread over te maken zodat we de inzendingen eventueel ook onderling met elkaar in het nederlands kunnen bespreken.
Misschien zijn er hier zelfs wel mensen die zelf deelnemen?
Het downloaden van de inzendingen zal mogelijk zijn vanaf 6 Juli 2026.The KVR Developer Challenge is for anyone who develops Audio Plugins or Applications and / or Soundware. The challenge is to create and release a brand new free audio plugin, application or sound library / pack / set that will benefit the community at large. Creativity is key, it can be as simple or as complex as you want - KVR members vote on the entries and pick the eventual winner using whatever criteria they choose to.
Hopelijk niet te veel AI script kiddies die willen meedoen

Omdat ik 2 maanden te vroeg ben kan je alvast graag je lievelingsplugin uit de vorige challenges vermelden. Wat voor soort plugin je zelf graag zou zien in de komende challenge hoeven we hier niet te bespreken, daar kan je graag je eigen draad voor aanmaken.
Het is iets waar ik zelf altijd heel hard naar uitkijk omdat het de gelegenheid geeft om direct met de ontwikkelaar te communiceren en bugs te rapporten.
De laatste challenge 2023 vond ik zelf een beetje teleurstellend.
De Solaris Reverb van Adam Szabo Solaris by Adam Szabo - Reverb Plugin VST VST3 was zeer indrukwekkend maar daarnaast was er weinig dat indruk op me maakte
Er was natuurliojk de Monster OctaChord
KVR Audio Developer Challenge 2023 - Free Plugins Competition maar die bleek dan uiteindelijk geen midi out te hebben en enkel een soort van rompler te zijn...
De leukste inzending was misschien nog de Alien Step Mutha een out of this world multi-FX step sequencer hoewel de video demos mijn oren deden bloeden: Alien Step Mutha by Witch Pig - Multi-FX Step Sequencer Plugin VST3 Audio Unit
Tenslotte was er ook nog een Euclidean, Non Linear, Poly-metric, Polyrhythmic, Morph-able Step Sequencer, maar die was alleen voor MAC: Roundels by XiiixxiQ - Euclidean MIDI Sequencer Plugin VST3 Audio Unit LV2 en heb ik zelf nooit kunnen proberen.
2023 had 23 free plugins waaronder ook 1 van Full Bucket.
Alle inzendingen van 2023 kan je hier terugvinden: KVR Audio Developer Challenge 2023 - Free Plugins Competition
De winnaar van vorige edities:
- Youlean Loudness Meter (2016 Winner): Now widely considered the industry standard for loudness metering.
- TDR Nova (formerly Nova-67P, 2014 entry): A powerful parallel dynamic equalizer that has evolved into one of the best free EQs available.
- Triple Cheese by u-he (2006 Winner): A unique synth that remains a favorite for its distinct, cheesy (in a good way) sounds.
- Multiply by Acon Digital (2014 entry): Frequently cited as one of the best free chorus plugins for creating wide, lush sounds.
- Emissary by Ignite Amps: A highly regarded free guitar amplifier simulator that originally debuted as a challenge entry.
- NeuralNote by Dr. Audio (2023 highlight): A transcription plugin that uses AI to convert audio to MIDI.