Behuizingen Haible projecten

etaoin

Brodgar Tech
Ik heb hier wat Haible projecten liggen (krautrock phaser, solina chorus) die nog steeds geen behuizing hebben. Deze zijn in principe een eurokaart (10x16) met een trafo, dus te groot voor de standaard stompbox kastjes. Haible deed zelf alles in 1U rackmount met schaeffer panels, maar dat heb ik er niet voor over (zowel de ruimte niet als financieel niet).

Dus ik vroeg me af of er hier misschien mensen zijn die tegen niet al te dure behuizingen aangelopen zijn die hier perfect geschikt voor zouden zijn. De Krautrock phaser wordt door het gebruik van gloeilampen best warm, dus een metalen behuizing is denk ik een pré.

volgens mij heb ik nog een lege tabletop doos met schuinbedieningspaneel voor electronica liggen. het is wel kunststof en geen denderende kwaliteit maar misschien heb je er wat aan?

recyclage doosjes van kapotte/nutteloze sloopgear

had niet echt betere foto voor handen :p

mijn solina:
41245_1569278349831_1171621301_31665762_12609_n.jpg

Aluminium plaat, bankschroef en popnagels? Is wel even handigheid in krijgen geef ik toe, maar dan heb je altijd een passende behuizing.

Is er hier iemand die nog een printje voor die KR phaser heeft liggen toevallig?

Decoupeerzaag? Met het juiste zaagblad snijdt dat als boter.

En als je het alu inklemt om te buigen dan even inklemmen tussen twee stukjes hout, dan beschadigt het alu niet.

Waar is de "EDIT"-knop heen?

Anyway, let er wel op dat je aluminium neemt van een verspanende kwaliteit. Anders ga je er met de zaag (of boor) heel moeilijk doorheen geraken.

Voorbeeld van de juiste aluminiumsoort. Als je het datablad erop naslaat staat erin dat deze soort verspaanbaar is. Beetje opletten scheelt veel vloeken.

die kaarten zijn 100mm bij 160mm niet?

Wat dacht je van oude cdrom behuizingen? Voor een prikkie weg te halen bij je lokale kringloopwinkel, leeg halen heb je een mooie case. Just an idea.....:eureka:

die kaarten zijn 100mm bij 160mm niet?

Wat dacht je van oude cdrom behuizingen? Voor een prikkie weg te halen bij je lokale kringloopwinkel, leeg halen heb je een mooie case. Just an idea.....:eureka:

Op zich een goed idee (houten zijkantjes eraan en klaar), alleen met name voor de KR phaser denk ik niet praktisch vanwege de benodigde hoogte voor de koelblokken en ventilatie.

Op zich een goed idee (houten zijkantjes eraan en klaar), alleen met name voor de KR phaser denk ik niet praktisch vanwege de benodigde hoogte voor de koelblokken en ventilatie.

Ja daar dacht ik ook aan....maar met wat handigheid zou je deze ook nog iets kunnen verhogen...anders mss doosjes laten vouwen bij een metaalbedrijf?

Back