FLstudio niet goed realtime op te nemen

Sidx8580

Muziekant
Hallo allemaal

Ik vroeg mij af of eimand dit probleem herkent en of er mischien een ander software pakket is wat dit wel kan

Mijn probleem
Als ik met FLstudio realtime opneem (dus fl laat afspelen en het opneem via een ander programma)
dan is het eindrestultaat scheef als ik het weer in FL zet

Dus conclussie FLstudio Speelt realtime niet goed op tempo af

Ik vroeg me af welke daw er wel stabiel genoeg is zodat ik dat kan doen
Ik zat zelf te denken aan twee daw's Ablenton of Cubase

Maar ik gebruik nu al 12jaar FL ben er zo een beetje mee opgegroeid en eigenlijk wil ik niet overstappen
echter is het wel belangerijk dat me track natuurlijk de hele tijd op 1 tempo zit

Beetje achtergrond info betreft de routing van mijn setup
FL > hwMengpaneel > Opname externe geluidskaart > Pc > Audacity

tnx!

De tempo is in eerste instantie goed dus bijv de eerste 16 bar
maar naar mate de opname vorderdt dan klopt het tempo niet meer als ik de opgenome partij
in mijn fl project zet

En de reden waarom ik alles realtime opneem is omdat ik niet altijd zin heb om complete partijen op te nemen van mijn hardware synths

en opnemen binne fl gaat niet want ik werk ook nog eens met een scope kaart
en met een esi duafire om op te nemen
en FL is niet slim genoeg om als ingang te kiezen esi duafire en uitgang scope kaart
dat kan simpel weg niet

en daarin worden bepaalde sporen vanuit fl verdeeld en ingestelt
dus zo doende moet ik alles realtime opnemen

je kan ook Rewiren wat zeg je daarvan? fl studio als plug-in laden in Cubase opnemen gaat daar veel makkelijker. fl studio opnemen is gewoon een rotzooitje ook met Edison dan blijf je knippen schuiven schiet gewoon niet op. Het wordt tijd dat ze seq een keer flink updaten en uitbreiden er zijn meer mensen die klagen de enige oplossing is rewiren.

Hoi bedankt voor de reacties
rewiren heb ik ook aan zitten denken even kijken wat cubase tegenwoordig moet kosten.

Asio gebruik ik altijd, en midiclock sync zo niet nodig moeten zijn toch?
136bpm is 136bpm

teminste mag je aan nemen

En direct in de esi zou zonde zijn van mijn mengpaneel en me hardware die daar tussen hangt

denk ook niet dat mijn mengpaneel enige invloed heeft op het instabiele tempo van fl

Maar Denk dat ik het goedkoopste pakket van cubase ga aanschaffen* om te rewirren
en te kijken of dat het probleem verhelpt

edit* :nu moet ik weer kiezen tussen twee pakketen de goedkoopste of de middelste want liever iets te veel als net te weining
welke raden julle me aan?

Laatst gewijzigd:
Reaper is een stuk goedkoper dan Cubase, heeft ook rewire.

Waarom neem je niet in FL zelf op? Gewoon op dat diskette icoontje klikken bij de mixer onder de mixertrack, rechtermuis op het opname knopje naast de stop-knop en "Audio" aanvinken. Dan neem je realtime op, en zet ie het ook weer op de juiste plek neer (met eventuele latency gecompenseerd)

Snap niet dat iedereen zo loopt te klagen over opnemen met FL, je hebt al dat Edison rompslomp/gedoe helemaal niet nodig voor goede opnames.

Dat je bij een mixertrack niet geluidskaart A als ingang kan kiezen en geluidskaart B als uitgang is logisch, praktisch geen enkel DAW ondersteunt meerdere geluidskaarten tegelijkertijd.

Laatst gewijzigd:
Waarom neem je niet in FL zelf op? Gewoon op dat diskette icoontje klikken bij de mixer onder de mixertrack, rechermuis op het opname knopje naast de stop-knop en "Audio" aanvinken. Dan neem je realtime op, en zet ie het ook weer op de juiste plek neer (met eventuele latency gecompenseerd)

Snap niet dat iedereen zo loopt te klagen op opnemen met FL, je hebt al dat Edison rompslomp/gedoe helemaal niet nodig voor goede opnames.

Dat je bij een mixertrack niet geluidskaart A als ingang kan kiezen en geluidskaart B als uitgang is logisch, praktisch geen enkel DAW ondersteunt meerdere geluidskaarten tegelijkertijd.

Inderdaad, bij mij ook geen probleem.

zucht volgens mij heb ik iets niet goed uitgelegd :P

ik heb hardware synts die wil ik opnemen
tevens heb ik partijen in fruitloops met percussie die gaan naar me scope kaart

me hardware sounds wil ik dus opnemen en weer in fl zetten
geloof niet dat ik met het floppy icoontje me hardware geluid kan opnemen
aangezien de INput van mij sounds in een andere geluidskaart zit
en fl niet de mogelijk heid heeft om 2 geluidskaarten tegelijk te gebruiken

als dat kon had ik alang via fl opgenomen ;)

edit : tevens gaat het geluid mocht ik realtime opnmen met fl NIET door me Scopekaart systeem heen (oftwel psycoacoustics compreosrs loudness stuff equen enderglijken)
en gaat het geluid dan ook niet door me mengpaneel DUS krijg ik een heel ander eindresultaat dan dat ik zou willen hooren

even nog wat uitleg omtrent mijn setup en waarom ik dus niet via Fl kan opnemen

Flstudio > ScopeFusionPlatfrom > Hardware mengpaneel > Geluidskaart in > Opname programma > Track
FlstudioMIDIout>Harware synths >Hardware mengpaneel >Geluidkaart in > Opname programma > Track

Laatst gewijzigd:
Ik doe hier alles met 1 esi geluidskaart.. dat zou mijn aanrader zijn.. waarom het je DAW/computer/jezelf moeilijk maken door 2 geluidskaarten te gebruiken?

Maar goed, ff wat ideetjes, misschien zit er wat voor je tussen..

mijn esi kaart heeft een eigen rewire-map, mocht die van jou en die scope die ook hebben, zou je misschien de audio tussen de programma's van je geluidskaarten kunnen rewiren.

wat een ander probleem zou kunnen zijn is, zoals eerder aangegeven, dat er latency problemen zijn.
Fruityloops heeft een latency voor het berekenen van de geluiden, maar stuurt (volgens mij) de midi zonder latency uit. De hardware audio zou dus sneller binnen kunnen komen dan de fruityloops audio... afhankelijk van de gebruikte apparaten en hoeveelheid midi-routings.

Maar afgezien van dit alles, zou ik inderdaad ook even proberen een midi-clock van een van je hardware apparaten te gebruiken, als je die hebt..
Computer-gegenereerde clock is duidelijk niet stabiel (schijnt iets met de usb-drivers te maken te hebben ofzo, las ik ergens van de week) dus mocht je willen checken of dit je probleem is, zou ik fruityloops als slave instellen en een hardware apparaat als master-clock..

Tot slot, hoe laad je de samples in die je hebt opgenomen? Het zou namelijk ook nog kunnen dat je de optie geselecteerd hebt dat die zich automatisch aan de host-beat aanpast en dit door complexiteit van de opgenomen audio net niet goed zet (oftewel veranderd terwijl die er eigenlijk met z'n poten vanaf moet blijven ;) )

Back