Controller routing software??

ano260124

Gedeactiveerd account
Misschien trap ik een open deur in oftewel ligt de oplossing gewoon ergens in SX. Maar goed...

[domme blondjes modus]

Bestaat er software, zoals bijvoorbeeld bij die midi controllers van Evolution geleverd wordt, waarmee je de controllers van een willekeurig aparaat kunt routen?

Bijvoorbeeld:

Mijn KS-5 heeft de nodige draaiknoppies die ik zou willen gebruiken om bepaalde andere aparaten (bijvoorbeeld mijn Pulse) of VSTi's (bijvoorbeeld Albino) te editten.

Dus bij voorkeur een programma met een learn-functie welke bepaald welke controller ik bedien en deze vervolgens aan een controller op een bepaald midi kanaal kan toewijzen. Als ik zo verder denk zou dit eigenlijk ook een VST plugin moet zijn om VSTi's te kunnen bedienen. Verder moet je dus aparte sets op moeten kunnen slaan.

[/domme blondjes modus]

Bestaat dit of is dit een gaatje in de markt?

Origineel geplaatst door oli303
Ik geloof dat er een freeware tooltje voor bestaat, maar ik weet niet meer van buiten hoe het noemt en waar je het kan vinden.

Dat wordt lastig Googelen dan ;)

Ik dacht dat ik thuis op m'n PC heb staan, maar aangezien ik nu niet thuis ben, kan ik het niet opzoeken.

Oh OK... ben benieuwd.

Volgens mij kan Midi Quest dit dus gewoon hehehehehe... dat zou mooi zijn. Even puzzelen en hopen dat het niet net zo buggy is als wanneer je de onscreen editors gebruikt.

Jammer dat ik de XL versie nog niet binnen heb om te testen of het ook via die VST plugin kan.

Wordt het toch nog een leuke aankoop :halleluja

Lukt het niet met de realtime MIDI Mapper van MIDI-OX?

Kun je daar diverse mappings in opslaan? Zou een optie zijn.

Heb het inmiddels in Midi Quest geprobeerd, nou... humm... nogmaals, het kan aan de Pulse liggen. Heb verder geen apparatuur staan welke door Midi Quest ondersteunt wordt. Ik hoop dat ze snel met de KS5 en de AiRBase99 komen.

De XL versie van Midi Quest is ook nog niet binnen, dus ook nog geen VST ondersteuning. Wat wel kon was één enkele controller als soort van overall smart-controller toekennen. Je neemt dan één controller nummer en elke actieve parameter op je scherm reageert dan op die controller. Werkte niet helemaal feilloos aangezien hij ook de standaard waarde van die controller door lekte naar de Pulse. Dus werden er twee waarden gewijzigd, waarvan één constante :confused:. Zal wel ergens een filtertje zijn wat standaard aan ad moeten staan bij deze functie, maar goed.

Om alle controllers van de KS5 te mappen moet ik wachten op de XL versie. Hier zit een controller manager in. Hiermee kun je per instrument-editor bepalen welke controller door welke hardware-controller bedient wordt. Dus dan kan ik de OSC1 WAVEFORM controller zo mappen dat ie de OSC1 WAVEFORM van de Pulse bestuurt. Bij editors voor andere instrumenten kun je ze dan weer cutomizen voor dat apparaat.

Eigenlijk gewoon hetzelfde als de software bij bv. zo'n Doepfer, alleen ligt daar de input waarschijnlijk al vast aangezien de potmeters op dat ding bekend/vast zijn.

Origineel geplaatst door Mike-E
Kun je daar diverse mappings in opslaan? Zou een optie zijn.
Ja, meerdere mappings zelfs en het is freeware dus ...
waarom zou je het niet proberen?

Volgens mij kun je bij Albino sowieso al je midi controllers vrij toewijzen aan de knoppen...ff in de handleiding kijken want ik heb het zelf nog niet eens geprobeerd.

Bestaat er software, zoals bijvoorbeeld bij die midi controllers van Evolution geleverd wordt, waarmee je de controllers van een willekeurig aparaat kunt routen?
-------------
Ik heb een Evolution mk-249c en krijg die knoppen maar niet aan de gang. Ik heb op de website van Evolution USB drivers gedownload maar als ik die wil installeren (precies zoals op de site is aangegeven) dan krijg ik in XP de melding dat de drivers die ik wil installeren ouderen zijn dan die van XP en klap boem dat was het.

Ik zou dus echt niet weten hoe ik die dingen ooit aan de gang moet krijgen. =(

Origineel geplaatst door omc

Origineel geplaatst door King of Snake
Volgens mij kun je bij Albino sowieso al je midi controllers vrij toewijzen aan de knoppen...ff in de handleiding kijken want ik heb het zelf nog niet eens geprobeerd.

Ja, dat is zo volgens mij. Albino is dan ook weer niet het meest handige voorbeeld.

Back