Korg MS-02 interface

Status
Please reply by conversation.
Ik heb er 250 à 300 euro voor over.
Ik heb hem nodig om mijn ms 20 aan te sturen met mijn sequencer, niet om een Korg collectie te vervolledigen.
Als ik meer tijd had, dan zou ik hem gewoon zelf bouwen want ik heb alle componenten hier in de schuif liggen en het is een eenvoudig schema, maar ik zou hem graag snel gebruiken en heb nog verschillende dingen op mijn diy wachtlijst staan.

Hoi,

Het is mogelijk de MS20 aan te sturen met een sequencer zonder MS02.
Ik weet niet precies meer hoe dit werkte, maar volgens mij moest dat via de pitch CV input in de modulatiesectie (dus niet de CV input helemaal rechts naast de Gate in en CV/Gate outputs.
Als je die modulatie input gebruikt kan je hem finetunen waardoor hij netjes trackt op volt/oct.

Maar nogmaals, ik weet niet meer precies hoe het ook al weer zat. Het is lang geleden dat ik die info nodig had.
Ik kan me vaag herinneren dat er een youtube filmpje bestaat waarin het wordt uitgelegd.
En anders is het vast elders te vinden op internet.

Bedankt voor de tip. Moet ik eens proberen.
Er is echter ook nog een trigger probleem. De Ms 20 wordt getriggerd wanneer het signaal naar 0v valt. Mijn dotcom sequencer werkt juist omgekeerd. Die trigger out van de sequencer geeft constant 0v en gaat omhoog bij elke trigger. De ms20 speelt dus constant en valt even weg als hij getriggerd wordt.
Volgens mij zit er op de ms 02 ook een trigger reverse switch om dat probleem op te lossen.

Een trigger reverse is heel erg eenvoudig.
Dat heb je in 15 minuten in elkaar gesoldeerd.
Ik heb het schema ff snel op een post-it gezet voor je:

Attachments

• Trigger-converter.jpg
    Trigger-converter.jpg
    40,8 KB · Bekeken: 53
Status
Please reply by conversation.
Back