monitors direct aansluiten op geluidskaart

Nightly Build

Go for what you know
Ik heb voor het eerst monitors (Mackie HR824) direct aangesloten op de geluidskaart (RME Fireface 400).

Ik heb de Fireface gepowerd via FireWire.

Als ik nu mijn Mac in de slaapstand zet gaat de FireFace automatisch uit.

Alleen hoor ik dan een harde tik door mijn monitors en blijf ik een brom horen op de rechter monitor waardoor die niet in de slaapstand gaat,

Is hier iets tegen te doen?.

bestaat er een geluidskaart van dezelfde-, of betere kwaliteit die wel eerst de outputs afsluit voordat hij uit gaat?

€289 uitgeven om zo'n probleem op te lossen is wel een beetje met een kanon op een mug schieten vind je niet?

€289 uitgeven om zo'n probleem op te lossen is wel een beetje met een kanon op een mug schieten vind je niet?

Gedeeltelijk ... als we het hier hebben over een setje van 500,- zou ik idd zeggen ja. Maar goed het gaat om een set monitoren en een goede geluidskaart die de 2000,- minstens aantikken. En gezien de merken vind de topic starter kwaliteit ook belangrijk ;) Dus wat is 250 op zo'n bedrag gezien.

Maar ik kan me voorstellen dat er simpelere/goedkopere oplossingen zijn? Echter weet ik die niet :)

Ik heb mijn mackies ook direct op een geluidskaart aangesloten .. echter is dat een interne kaart en heb er geen last van. Alleen als ik mn pc afsluit en mn mackies aan laat ... dan hoor je het wel ... en goed ook :P Alleen is dat simpel op te lossen door ze gewoon eerst uit te schakelen voordat ik mn pc afsluit.

Kan je ook een SMpro passief dingetje voor gebruiken..die zijn 40 oid.....Kan je het volume mee regelen en muten van je speakers, altijd handig.

Als je ook voor gemak wilt gaan kan je zo'n draadloze schakeloplossing aanschaffen nog geen 2 tientjes bij de bouwmarkten. Dan heb je zo'n stekkerblokje dat je tussen de de stekker en stopcontact/stekkerdoos zet. En met een afstandsbediening kan je deze bedienen en aan/uit zetten.

Voorbeeld:
http://www.klikaanklikuit.nl/shop/producten/sets/

Dan kan je dus met de afstandsbediening de monitoren eerst uitzetten voor de rest uit gaat.
Aan zo'n starterssetje heb je dan al voldoende. Zijn 2 of 3 schakelunits en 1 afstandsbediening.
Dan kan je dus 2 / 3 groepen maken en apart bedienen.

dank voor de tips maar het zijn allemaal geen oplossingen voor mij.

Op de monitors zit een slaapstand dus het zou super eenvoudig moeten zijn.. mac slapen.. monitors slapen.
maar door slecht programmeerwerk van RME kan dat dan weer niet *zucht*

wil gewoon een goede geluidskaart die gewoon stil is als hij uit staat.
of een driver voor de FireFace400 die daar voor zorgt..
lijkt me niet zo ingewikkeld toch?

Ik denk eerder dat het aan het programmeerwerk van Apple ligt. Ik lees dat een aantal Macs nog steeds power over firewire geeft als ze uit staan. Gaan de monitors wel uit als je de firewire stekker er uit trekt? Als dat zo is komt het door je Mac.

Ik denk eerder dat het aan het programmeerwerk van Apple ligt. Ik lees dat een aantal Macs nog steeds power over firewire geeft als ze uit staan. Gaan de monitors wel uit als je de firewire stekker er uit trekt? Als dat zo is komt het door je Mac.

wow, je hebt gelijk zeg.. damn!

dus moet ik de USB versie hebben?
Of geeft die het zelfde trammelant.

Ik heb voor het eerst monitors (Mackie HR824)

:okdan: Heerlijke monitoren.

Ik werk op een macbook pro met Fire Wire ProFire610.. maar heb nooit een tik gehoord zodra hij in slaapstand gaat of wanneer ik de laptop uitzet.

Wat kunt proberen. Ga naar systeemvoorkeuren - energie stand. En dan het vakje deselecteren waar achter staat. Plaats harde schijven in slaapstand indien mogelijk.

*Edit - haha suggestie was in de eerst comment gegeven :D

Ik zou mijn Mac aan een verdeeldoos met schakelaar hangen en die uitschakelen als je hem niet gebruikt. Mac geen stroom = Fireface geen stroom = monitors gaan slapen.

Ik wil niet iedere keer een schakelaar omzetten als het niet nodig is.
Maar het is wel nodig :)
Met een Apple sccript gaat het ook niet lukken. Als je even gaat googlen kom je tal van pagina's tegen waar dit onderwerp wordt besproken en nergens staat een oplossing.

waarom zou je in feite je mac in slaapstand zetten..

Aan of uit, slapen is zoiets dat ik enkel gebruik op een laptop als hij in de tas gaat.

ik wil niet iedere keer een schakelaar omzetten als het niet nodig is.

Ik snap dat je het zo gemakkelijk mogelijk wil, maar een knopje indrukken van een schakelaar is nu geen activiteit die zoveel inspanning kost dat je minstens een halve dag moet herstellen van deze zeer zware belasting op je vinger.

Mocht je toch herstel nodig hebben, misschien ben je ZEER goed verzekerd en wordt het gedekt door je zorgverzekering......
:D

Back