micro modular probleem

elektrovolt

compuphonic
hallo,

ik heb een nord micro modular, maar als ik de editor opstart en de midi connectie aanzet,
krijg ik een irritant bordje te zien dat mij vertelt dat de poort niet geopend kan worden.
ik heb de juiste kabel (en juist aangesloten!).
updaten naar os 3.03 lukte zonder problemen, maar welke poort ik ook selecteer, hij wil NIET connecten.
bij anderen werkt mijn micro zonder problemen.

kan dit liggen aan andere programma's?

ik heb een soundblaster audigy soundcard die zonder problemen werkt.

please help mij!

Hoi,

Werkt de midiverbinding wel bij andere apparatuur?

welke midikabels gebruik je?
Als je een gameportkabel gebruikt kan het zijn dat je de in en out verkeerd om hebt aangesloten.

De midi-in (van de kabel)moet op de pc-out aangesloten en de midi-out vice versa.

check anders ook even de instellingen van je systeem in je configuratiescherm (als je windows hebt)

Vins.

Om met de editor te connecteren met je Modular moet je de MIDI kabels
niet in 'MIDI In' en 'MIDI Out' steken, maar in 'PC In' & 'PC Out'.

Zorg er ook voor dat beide MIDI kabels even lang zijn!!!

In de editor moet je de gewenste MIDI poort kiezen.
(Setup>MIDI... of Ctrl+M). Let erop dat 'enabled' aangevinkt is en klik op 'Apply'.

ik heb een soundblaster audigy soundcard die zonder problemen werkt.

Drivers van Creative (zeker "oude" drivers die op CD bijgeleverd worden) willen nogal eens aardig zuigen. Mocht bovenstaand advies je niet helpen, installeer dan zeker eens nieuwere drivers voor je kaart. Als je MIDI drivers namelijk niet helemaal lekker werken kan het best zo zijn dat je modular editor geen verbinding kan maken met je modular.

Het zal ook niet de eerste keer zijn dat je het slachtoffer bent van een draadbreuk in een MIDI kabel dus let hier ook op.

Origineel geplaatst door mikeandrews
Het zal ook niet de eerste keer zijn dat je het slachtoffer bent van een draadbreuk in een MIDI kabel dus let hier ook op.
De kans hiervoor is vrij klein aangezien de update naar OS 3.03 probleemloos verliep.

Back