Nederlandstalige Maschine Mikro handleiding ?

technobeat

Nieuwkomer
Goedendag allemaal .

Heb een paar dagen geleden een Maschine Mikro gekocht .
Alle software geinstaleerd en geregistreerd .
Maar ik krijg er geen fatsoenlijk iets uit , klungel maar wat aan .
Het jammere is dat er ( zoals bij zoveel electronika ) weer eens geen Nerlandstalige gebruiksaanwijzing bij zit .
Nu weet ik wel dat men geen handleiding in 125 talen kan maken , maar aangezien ik het Engels slecht beheers en mijn Japans ook niet meer is wat het geweest is 8o) , zou het heeeeeeeeeel erg handig zijn geweest als er WEL een gebruiksaanwijzing in het Nederlands bijgeleverd zou worden .
De YouTube promo filmpjes laten wel wat mogelijkheden zien maar zijn vrij beperkt .

Weet iemand ergens een site waar wel een ( nederlands vertaalde ) handleiding in pdf te verkrijgen is ?
NI heb ik al gemailt maar zij geven aan dat er van hun kant er helaas niet op mijn verzoek is in te gaan , en verwijzen naar de orginele Engelse - franse - Spaanse en Japanse handleiding .

MVG. : Technobeat .

Heb je ook de Youtube filmpjes voor de grote broer van de Mikro bekeken van NI? Daarin komt eigenlijk de basis van de werkmethode van Maschine wel terug. Die is ook (via via) van toepassing op de Mikro.

Ik heb ooit eens een Nederlandstalige handleiding geeist voor de Yamaha CS1x, toen was ik 16 geloof ik. Die hebben ze toen netjes uitgeprint en opgestuurd. Ik weet eigenlijk niet of daar regels voor zijn.

Misschien wat omslachtig (en niet altijd 100% accuraat) maar je kan gedeeltes van de PDF in Google translate plakken en dat oplaan in een Word document oid....

Pag. 14,15 en 16 van de Getting Started manual geeft dan:

Google schreef:
(1) CONTROL sectie: biedt direct toegang tot alle Geluid, Group en Master parameters
via de knoppen en encoders. De displays bieden visuele feedback op MASCHINE de huidige
staat, die wordt weerspiegeld in de software. Voor meer informatie over dit onderdeel kunt u bekijken
↑ 2.1.1, CONTROL sectie.
Overzicht
MASCHINE Hardware
MASCHINE - Aan de slag - 14
(2) MASTER-gedeelte: bevat speciale knoppen: Volume, Tempo en Swing. De
Note Repeat knop wordt ook hier geplaatst, klaar om te helpen bij het creatieve proces van het maken van
beats. Voor meer informatie over dit onderdeel kunt u bekijken ↑ 2.1.2, MASTER sectie.
(3) GROEPEN sectie: De toegewijde groep knoppen kunt u direct toegang tot elke groep
of Sounds. Voor meer informatie over dit onderdeel kunt u bekijken ↑ 2.1.3, GROEPEN sectie.
(4) Transport sectie: starten, stoppen en opnieuw starten afspelen, opnemen en activeren overslaan bars
tijdens het spelen, gewoon door op de speciale knoppen op het gebied van vervoer van de MASCHINE
controller. Voor meer informatie over dit onderdeel kunt u bekijken ↑ 2.1.4, VERVOER
Sectie.
(5) PADS sectie: Toegang tot de verschillende modi van MASCHINE het gebruik van de verticale rij knoppen
aan de linker kant van dit deel. Door op een van de 16 pads, hoort u de overeenkomstige
Geluid toegewezen aan die pad. Voor meer informatie over dit onderdeel kunt u bekijken
↑ 2.1.5, PADS sectie.
2.1.1 CONTROL Sectie
CONTROL sectie overzicht
(1) CONTROL mode / MIDI toets: Druk op CONTROL op elk moment terug te keren naar de standaard modus van
MASCHINE. In deze modus, elke pad is een geluid dat kan live worden gespeeld en opgenomen
in de interne sequencer of uw DAW (Digital Audio Workstation). Tegelijkertijd
tijd, Control-modus biedt direct toegang tot alle Geluid, Group en Master parameters via
de toetsen en knoppen. U kunt ook gebruik maken van de CONTROL knop om de MIDI-modus activeert door
drukken op SHIFT + CONTROL. Deze modus zal u toelaten om MASCHINE gebruiken als een MIDI-controller.
Overzicht
MASCHINE Hardware
MASCHINE - Aan de slag - 15
(2) STEP-modus / aanleg knop: Als aanvulling op de modus Control, MASCHINE in stap
modus fungeert ook als een full-featured step sequencer. In deze modus, elke pad vertegenwoordigt een
stap van het geselecteerde raster grootte. Tijdens het afspelen, een lopende geeft de huidige positie
de stap sequencer. Als u op de pads maakt aantekeningen op de betreffende stap (het veroorzaken
ze aan het licht op) of verwijdert ze. Gebruik de pagina knoppen om door de stappen van de
patroon.
Druk op SHIFT + STEP om aanleg te openen. In deze modus kunt u een ander geval
van MASCHINE als u meer dan een open in uw Digital Audio Workstation (DAW).
Voor meer informatie over het gebruik van de step sequencer zie paragraaf 4.3.4 ↑, Step Sequencer.
(3) BEKIJKEN / MODULES knop: MASCHINE geleverd met meer dan 6 GB van het monster inhoud, georganiseerd
in een oneindig uitbreidbaar bibliotheek. De browser is volledig geïntegreerd in de hardwarebased
workflow van MASCHINE, dus het vinden van het juiste geluid in Maschine is eenvoudiger en sneller
dan alles wat je hebt meegemaakt. Telkens u op de knop Bladeren, de
kenmerken van de huidige geselecteerde geluid worden gebruikt om de bibliotheek te filteren (bijv. Drums /
Snare / Analoog) zodat u kunt meteen doorlopen en te beluisteren alternatieven. Deze
functie heet Quick Bladeren.
U kunt ook gebruik maken van de knop Bladeren om modules te gebruiken door te drukken op SHIFT + BROWSE.
Voor meer informatie over modules zie ↑ 4.5.1, Module Slots.
(4) SAMPLING knop: MASCHINE wordt geleverd met volledig geïntegreerde sampling functionaliteit. Record
externe audio van een draaitafel, instrument of MP3-speler of resamplen de MASCHINE
output naar strak gesneden lussen te creëren.
(5) Page knoppen: Bijna elke functie van MASCHINE kunnen worden opgeroepen met de hardware
controller. Je moet niet nodig hebt om je muis te gebruiken. Voor een duidelijke en eenvoudige lay-out van de
LCD-schermen, worden de parameters gegroepeerd in verschillende pagina's - deze worden geselecteerd met behulp van
de pagina knoppen.
(6) SNAP / SAVE toets: De SNAP-knop op zijn eigen moment heeft geen functionaliteit.
U kunt echter wel gebruik maken van de SNAP-knop om uw project op te slaan door te drukken op SHIFT + SNAP.

Translate:

"Je moet niet nodig hebt om je muis te gebruiken. "

Sterkte met lezen.

De leukste die ik ooit tegenkwam was een advertentie onderaan een webpagina: 'Enkels zijn op zoek naar jou.' Het bleek om knappe singles te gaan...

Mja, dat zei ik al... Niet 100% accuraat :D

Oké , misschien niet 100% accuraat , maar beter dit dan bijna geen bal van de ander talige handleidingen snappen .

Thanks voor de tip MokuM .

Gr. Technobeat .

Back