Polysix met wat kuurtjes

smackos

Gepokt en gemazeld
Ik heb hier een polysix staan, er zat denk ik ooit een MIDI kit in maar die is er uit gehaald dus er zit een mooi rond gat in de achterkant en een vorige eigenaar heeft er een mod draaiknop opgezet onder de de pitch en modulatie wielen voor directe filter LFO controle. Ook is die vals, soms niet als die even aanstaat maar na een tijdje drift die weer. Houten zijkantjes zijn een beetje gechipt maar niet extreem verder doet alles het...uhmmm tja wat is zoiets waard denken jullie?

Is de accu al vervangen door een minder lekkend systeem?

Het valse lijkt me een kwestie van afstellen, eventueel nieuwe trimpots op de voices.

Een helemaal werkende is iets van een 500-600, dus als we de reparatiekost en het iets mindere uiterlijk erbij nemen kom ik op een 350? Persoonlijk zou ik hem gewoon niet verkopen, lekkere bak! :)

Openschroeven....de originele batterij is een groene ronde ton....als ik deze vervang dan komt er een houdertje+knoopcel (cr2032) voor terug....

Openschroeven....de originele batterij is een groene ronde ton....als ik deze vervang dan komt er een houdertje+knoopcel (cr2032) voor terug....

Blauwe ronde ton. Blauw.

Korg+Polysix+battery.jpg

zonder lekkende accu, ik denk zoongeveer iets tussen de 450 en 550,-

:koffie:

Je hebt toch wel gelezen dat hij niet helemaal in orde is, anders......
Wat RSB schrift vind ik wel reeël, 300. Dan laten servicen voor 100 iedereen blij.

Als de kast nog netjes was geweest, dus mooi hout/fineer werk en geen gaten erin geboord had ik er zo 50euro bij gedaan. 350 a 400.

Helemaal netjes zou ik er niet veel meer dan 550euro voor geven.

als de accu vervangen is gemakkelijk 550 euro. dat dirften doet hij toch niet meer als heij helemaal warm is?

Beste advies wat ik je kan geven is laten servicen en alles in originele staat laten terugbrengen, zorg dat er in ieder geval voor dat er een knoopcel batterij in wordt gezet. Dan kan er nooit een accuzuur lekkeage op de computerprint plaatsvinden. En daarna nooit meer weg doen! Dit is een fantastische analoge synth je krijgt er zeker spijt van, synths zo als deze worden nooit meer gemaakt.

Ja mooie synth ook de DW6000 daar heeft de Prophet VS nog waves van notabene

Ik heb een foto gemaakt van de batterij http://awolfe.home.xs4all.nl/P6batterij.jpg
is dit echt een oude lijkt me niet met die logootjes erop toch?

nou, volgens mij is die al eens vervangen.
hij is niet lek ook.

ik zou hem wel verplaarsen naar een plek waar hij geen kwaad kan bij eventuele lekkage.

:koffie:

ik zou hem wel verplaarsen naar een plek waar hij geen kwaad kan bij eventuele lekkage.
inderdaad naar de 'batterij inlever bak'

300...500-600..450...
zo dat zijn nog eens bedragen en dat te bedenken dat ik de mijne minder dan 3 jaar geleden voor 100,- van de hand heb gedaan (moet er wel bij zeggen dat mijn batterij dus wel was gaan lekken)

Back