aksys onder Windows 2000

wouter

\B-)
Hoi,

Ik vroeg me af of er mensen zijn die aksys onder Windows 2000 draaien (zo ja welke versie)? Heb het laatst nog eens geprobeerd maar krijg blauwe schermen. Ik heb trouwens een S5000.

Wouter

Ik gebruik het wel onder Win 2000 Pro voor mijn MPC... geen blauwe schermen: werkt prima! maar ik heb het ook maar twee keer -oppervlakkig- gebruikt...

Groet,
Roy

Ja een softsampler en een Z4 met aksys onder Windows. Ik draai zelf nog op 98 en tot voorkort weinig problemen...... Toen ik mijn hele PC hardwarematig ge-upgrade had, kreeg ik wel last van bugs in aksys (laatste versie).

Ik heb begrepen dat aksys niet echt stabiel is. Bij mij 'valt het mee' Aksys crasht alleen flink als ik een kijkje in m'n harddisk wil nemen (fout 15/16), verder kom ik overal in, ook op m'n scsi cd-rom). Met m'n harddisk is niks mis, via de Z4 zelf, kom ik er nog prima in. Ik ben eens gaan zoeken op internet (akai mailinglist) en heb begrepen dat het zelfs vrij normaal is dat je troubles hebt met aksys, geen keygroups meer kunnen editen en dat soort shit. Maar ik vond aksys juist zo handig om de harddisk een beetje op orde te houden.

Blauwe schermen heb ik nooit. Of aksys doet niets meer en in het ergste geval crasht mijn PC zo, dat 'ie direct nieuw opstart, zonder iets af te sluiten. Ook kan aksys kan in het ongunstige geval ook je sampler zelf laten crashen. Dus ook ik ga meneer akai eens verrassen met een digitale brief. Stop je zoveel research en geld in je hardware, maar aksys laat je programmeren door een derderangs heikneuter......goed voor je naam...... Ik hoop niet voor AKAI dat de nieuwe softwaresampler door dezelde programmeur vervaardigd is.

Subz

Kijk opa...., MIDI is net een draaiorgel

Ik blijf voorlopig onder Win ME werken. Heb gemerkt dat versie 1.7 het meest stabiel is maar die ondersteund de Z4 niet dus daar heb jij dan weer niets aan. Het blijft jammer.

Aksys

Aksys

Origineel geplaatst door bambamstudio
Bij mij werkt het onder win200 en XP perfect. ( laaste versie, weet zo ff niet welke dat dat is )

Ik kan daar niets aan toevoegen. Ook bij mij heeft het prima onder 2000 gewerkt en draait nu als een trein onder XP !
(Intel 850 E en 875 mobo's met P4 )
Die blauwe schermen, tja...ik heb het moeilijk te geloven dat dat aan Aksys zou liggen. Blauw scherm...spreek je dan over het fameuze 'Blue screen of death ?"
Op basis van welk mobo is je computer gebouwd ? En de CPU >> AMD ??

Ik denk dat je het eerder daar moet gaan zoeken.

dps ak.sys okey

dps ak.sys okey

Hier draait ak.sys (dps24) onder win.2000 pro, zonder noemenswaardige problemen (buiten die met men pent. II, dan, maar dat ligt niet aan ak.sys.)
'k hoop wel op een nieuwe versie, maar die komt wel met de usb2 kaart voor de DPS24.(hoop ik )

Back