Ja een softsampler en een Z4 met aksys onder Windows. Ik draai zelf nog op 98 en tot voorkort weinig problemen...... Toen ik mijn hele PC hardwarematig ge-upgrade had, kreeg ik wel last van bugs in aksys (laatste versie).
Ik heb begrepen dat aksys niet echt stabiel is. Bij mij 'valt het mee' Aksys crasht alleen flink als ik een kijkje in m'n harddisk wil nemen (fout 15/16), verder kom ik overal in, ook op m'n scsi cd-rom). Met m'n harddisk is niks mis, via de Z4 zelf, kom ik er nog prima in. Ik ben eens gaan zoeken op internet (akai mailinglist) en heb begrepen dat het zelfs vrij normaal is dat je troubles hebt met aksys, geen keygroups meer kunnen editen en dat soort shit. Maar ik vond aksys juist zo handig om de harddisk een beetje op orde te houden.
Blauwe schermen heb ik nooit. Of aksys doet niets meer en in het ergste geval crasht mijn PC zo, dat 'ie direct nieuw opstart, zonder iets af te sluiten. Ook kan aksys kan in het ongunstige geval ook je sampler zelf laten crashen. Dus ook ik ga meneer akai eens verrassen met een digitale brief. Stop je zoveel research en geld in je hardware, maar aksys laat je programmeren door een derderangs heikneuter......goed voor je naam...... Ik hoop niet voor AKAI dat de nieuwe softwaresampler door dezelde programmeur vervaardigd is.
Subz
Kijk opa...., MIDI is net een draaiorgel