Lekkere nieuwe synth-based muziek

Hanz

Anonieme Analogist
Zat een beetje te klikken over Spotify, kwam ik toevallig [ame="http://en.wikipedia.org/wiki/The_Japanese_Popstars"]"The Japanese Popstars" tegen.
O.a. deze release van 2011 -> http://damusic.be/cd/the-japanese-popstars/controlling-your-allegiance

media_xl_4311804.jpg

Leuk! Lekkere synthjes maar net wat meer dan standaard dancewerk. Beetje ergens tussen Depeche Mode en Daft Punk in, zo op het eerste gehoor...
Natuurlijk helemaal platgecompressed maarja, what's new... :D
Wat vinden we ervan?

Laatst gewijzigd:
True. Ik houd me aanbevolen voor tips!

Doe je de tracks jezelf? Het heeft iets van Depeche inderdaad (qua geluidskeuze zeg maar, sfeervolle tracks), vond zelf prettig om naar te beluisteren. Het enige is dat ik mezelf afgeleid werd en weet niet waarom, met wat accentjes en distortie kunnen de tracks iets spannender worden. Maar stilistisch gezien is de productie erg goed. Dus ik heb geen echte tips denk ik...

[verkeerd begrepen modus on]

Wou je deze muziek kopen/downloaden? Als je van die stijl houd moet je zeker doen.

[/verkeerd begrepen modus off]

Downloaden? Dat kan wel, maar is een tikje ouderwets... Streamen, he! ;)
Kopen? Neuh... Ik heb al netjes betaald hoor... Ik zei al, Spotify... (ja, het zijn schurken, ik weet het).

Eigenlijk bedoelde ik met deze topic: drop hier je suggesties voor leuke nieuwe acts die nog een beetje onbekend zijn.
Ik ben natuurlijk een ouwe sok en dan mis je nog wel es wat... :D Maar ik ben zeker niet de enige...
(bijv. The Japanese Popstars werden op dit forum - ten onrechte - nog geen enkel keertje genoemd...)

Heb gisteren half youtube leeggetrokken met nieuwe synthbased muziek. Nummers die ik bijna nergens kan vinden, maar die o zo heerlijk zijn. Staat zoveel op youtube!

Paar namen:

Com Truise
Mitch Murder
Miami Nights 1984
The Outrunners
Tesla Boy (uiteraard)
Shook (van eigen bodem)
Futurecop!
MPMsountrack (aka Multipac)
Lifelike
Powerglove
Flashworx
Lazerhawk
Cinnamon Chasers
LeBatman
FM Attack

Klinkt allemaal heel veel hetzelfde, maar vind het oooo zo heerlijk! Ben zelf ook bezig met dit soort muziek te maken en doe hier heel wat inspiratie mee op!

Paar namen:

Com Truise
Mitch Murder
Miami Nights 1984
The Outrunners
Tesla Boy (uiteraard)
Shook (van eigen bodem)
Futurecop!
MPMsountrack (aka Multipac)
Lifelike
Powerglove
Flashworx
Lazerhawk
Cinnamon Chasers
LeBatman
FM Attack

Klinkt allemaal heel veel hetzelfde, maar vind het oooo zo heerlijk! Ben zelf ook bezig met dit soort muziek te maken en doe hier heel wat inspiratie mee op!

Laat ff wat horen binnenkort, ben benieuwd! Welke apparatuur gebruik je? Ik probeer het ook met deze track http://soundcloud.com/wehmut/addenergy86
Yamaha DX7 en Nord Lead 2x

Allemaal heerlijke muziek idd. Ook:
-Electric Youth (check de track "right back to you"!)
-College
-Vega
-Anoraak

Laat ff wat horen binnenkort, ben benieuwd! Welke apparatuur gebruik je? Ik probeer het ook met deze track http://soundcloud.com/wehmut/addenergy86
Yamaha DX7 en Nord Lead 2x

Allemaal heerlijke muziek idd. Ook:
-Electric Youth (check de track "right back to you"!)
-College
-Vega
-Anoraak

Klinkt heel erg lekker die track van je! Waar komen die toms uit? Ben nog op zoek naar lekkere cheesey 80's toms!

Heb vorige week wat stukjes van mijn werk in mp3 geexporteerd, dus zal binnenkort wat laten horen! Wil me ook wat meer gaan richten op het afmaken van nummers en proberen een album of EP samen te stellen. Maar dat neemt zoveel tijd in beslag! Vind het vooral erg leuk iets moois te maken en dan meteen weer met iets anders te beginnen!

Werk met software en hardware. Gebruik qua software een hele hoop vsti's, maar voornamelijk U-He Zebra, Analog Factory en Sylenth1 voor synths/bass/pads, Zero G Nostalgia en NI Kontakt voor drums (een sample library). Qua hardware gebruik ik mijn Korg Microkorg, Radias, M-Audio Venom, Alesis Micron en af en toe een vleugje electrische gitaar. Alles gesequenced in FL Studio en ben wat bezig met Ableton Live.

Misschien een idee voor een samenwerking? 8)

Klinkt heel erg lekker die track van je! Waar komen die toms uit? Ben nog op zoek naar lekkere cheesey 80's toms!

Heb vorige week wat stukjes van mijn werk in mp3 geexporteerd, dus zal binnenkort wat laten horen! Wil me ook wat meer gaan richten op het afmaken van nummers en proberen een album of EP samen te stellen. Maar dat neemt zoveel tijd in beslag! Vind het vooral erg leuk iets moois te maken en dan meteen weer met iets anders te beginnen!

Werk met software en hardware. Gebruik qua software een hele hoop vsti's, maar voornamelijk U-He Zebra, Analog Factory en Sylenth1 voor synths/bass/pads, Zero G Nostalgia en NI Kontakt voor drums (een sample library). Qua hardware gebruik ik mijn Korg Microkorg, Radias, M-Audio Venom, Alesis Micron en af en toe een vleugje electrische gitaar. Alles gesequenced in FL Studio en ben wat bezig met Ableton Live.

Misschien een idee voor een samenwerking? 8)

Die Toms komen uit de Boss DR-660 en dank voor je compliment. Het afmaken van nummers is bij mij ook een issue. Ben halverwege al weer uitgekeken en ga dan weer aan iets nieuws beginnen ;) Uberhaupt moet ik meer tijd vrijmaken voor deze hobby (2 kleine kids thuis, werk etc..) Ben benieuwd naar je sounds, grtz Goof

Geinig, moest wel heel erg aan A-HA 'Take on me' denken toen ik de eerste drums hoorde :D
Gaaf Italo-achtig !!
Haha, dank je. En klopt, die drums heb ik ff gejat van A Ha ;)

Ah, leuke thread.
Ik zelf ben de laatste tijd ook een beetje aan het focussen op de mogelijkheden om een beetje 80's synthpop act/duo te starten, nu nog de juiste mensen tegenkomen..

Klein demo'tje staat op http://soundcloud.com/bobaugustin/electropop-tryout . Is allemaal nog niet strak, is puur als 'scratchpad' om songs uit te werken. Hier horen dus nog vocals over heen.

Ah, leuke thread.
Ik zelf ben de laatste tijd ook een beetje aan het focussen op de mogelijkheden om een beetje 80's synthpop act/duo te starten, nu nog de juiste mensen tegenkomen..

Klein demo'tje staat op http://soundcloud.com/bobaugustin/electropop-tryout . Is allemaal nog niet strak, is puur als 'scratchpad' om songs uit te werken. Hier horen dus nog vocals over heen.
Klinkt leuk! Denk dat je de sfeer al goed te pakken hebt. Nu een catchy en energieke melodie lijn erin ofzo, beetje zang wellicht

Thanks, jouw tracks klinken ook lekker qua sound/sfeer, Goof!
Heel herkenbaar ja, dat probleem van iets niet af kunnen maken.. Heb door deze 'aandoening' tientallen onafgemaakte snippets op m'n pc staan.

Wat me trouwens binnen dit genre opvalt, is dat veel 'mainstream muziekluisteraars' het instrumentaal vaak veel te 'jaren 80 Dick Maas film-achtig ' vinden klinken, maar dat zodra er een lekkere zanglijn overheen ligt het opeens wél kan..

Thanks, jouw tracks klinken ook lekker qua sound/sfeer, Goof!
Heel herkenbaar ja, dat probleem van iets niet af kunnen maken.. Heb door deze 'aandoening' tientallen onafgemaakte snippets op m'n pc staan.

Wat me trouwens binnen dit genre opvalt, is dat veel 'mainstream muziekluisteraars' het instrumentaal vaak veel te 'jaren 80 Dick Maas film-achtig ' vinden klinken, maar dat zodra er een lekkere zanglijn overheen ligt het opeens wél kan..
Dank je man. Het kan niet genoeg Dick Maas, jaren '80 klinken. Juist goed IMO. Als we moeten luisteren naar mainstream luisteraars, waar gaat het dan heen met de wereld ;)

Kort studio interviewtje met Grimes..

Weer een bewijs dat je geen dikke studio met exotisch spul per se nodig hebt!

( maar is wel leuk natuurlijk :dubbel: )

Back