compact toetsenbord voor PC (a la apple toetsenbord)

Dacide

Ouwe rot
Beste forumbroeders,

Ik wil graag een compacter toetsenbord voor mijn PC. Ik heb namelijk tussen mijn beeldschermen en mijn toetsenbord een Novation SL 49 MK2 staan... en heb eigenlijk net wat ruimte te weinig. Zie foto:

j7484j.jpg

Ben daarom op zoek naar een toetsenbord zoals Apple die ook heeft... Lekker compact.

Heeft iemand van jullie een goede suggestie voor me?

Vriendelijk dank

Tony

Nou, ik las her en der verhalen dat zo'n toetsenbord ook op de PC kan... Maar dat veel functies het niet doen.

Maar ik hoor graag als dat niet zo is, dan is de keuze (heel snel) gemaakt.

70 euro (best wel prijzig)
111923_Apple_wireless_keyboard.jpeg

49 euro (al een stuk beter betaalbaar, maar wel groter/breder en met kabel)
111921_01_Apple_Qwerty.jpg

32 euro (maar onbekend merk (ProDjUser) en ziet er beetje speelgoedachtig uit)
115805_prodjuser-miniusbkey.jpg

was, ze willen ze in productie nemen, heb je al zijn LinkedIN adres gegeven, beste is om even vrijblijvend te informeren (had vernomen dat ze voor meerdere systemen gemaakt zijn) Kan interessant zijn

Ik heb ook weleens een stickerset gekocht voor Cubase. Toch bleef ik gewoon met de muis klikken, dus ik ging er 0% sneller door werken.

Ik heb inmiddels contact gehad met Mark Brown van Editorskeys.com

Op korte termijn (week/enkele weken) komt er ook een dedicated Ableton keyboard uit. Denk dat ik voor deze ga.

@The Unholy: Daar kan ik me iets bij voorstellen. Je moet jezelf echt pushen om shortcuts te gebruiken, anders doe je het nooit.

Ik kom oorspronkelijk uit het grafische wereldje. Photoshop staat vol van de shortcuts.. Maar ik gebruikte ze nooit. Nu kan ik niet meer zonder. Kan me voorstellen dat dit bij een DAW ook zo is... (zolang je er zelf maar de moeite voor doet om ze toe te passen.)

Back