Midi op een Moog Opus 3?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Sound_Avenue

Ouwe rot
Ik heb Kenton gemaild en die vertelden mij dat ze er ooit 5 verkocht hebben en die al weer 10 jaar uit de handel zijn. Das redelijk ver achter het net gevist dus 8~

Weet iemand of er ergens nog midi-kits hiervoor verkocht worden?

je hebt van die midikits van doepfer ( contact to midi of zo , of midi to contact ) daar zou het wel mee moeten gaan.

zoiets ja, denk zelf dat ik dat zou uitbesteden aan een goede reparateur

ja inderdaad, dat bedoel ik
zag enkele weken geleden er 1 2de hands ergens op marktplaats , dacht synthforum

waarom zou dat niet werken ??
net als een toetst indrukken , alleen nu contact zonder fysieke/ mechanische beweging...

Op zich zou dat gewoon moeten werken inderdaad.
Ik weet niet precies hoe een OPUS3 in elkaar steekt, maar het zou kunnen zijn dat er drie toetscontacten per toets in het keyboard zitten. Eén voor de string sectie, één voor de orgel sectie en één voor de brass sectie.

Dan zou dat extra kosten met zich meebrengen (welke mijns inziens wel ook erg veel op leveren:)).
Je zou dan namelijk drie stuks Doepfer MTC64 moeten aanschaffen.
Het grote voordeel wat je dan wel hebt is dat je drie midi kanalen hebt en dus eigenlijk een multitimbrale synth terug krijgt. (hier valt wel wat op af te dingen omdat je maar 1 filter enz enz hebt).

Bij een Solina String Enemble kan je het iig zo aanpakken.
Die hebben namelijk voor de bassectie losse toetscontacten.
Met twee MTC64 kan je een solina multitimbraal over twee midikanelen midificeren.
Erg leuk:)

ik dacht dat 1 kitje moet voldoen.
schema/ service manual is gewoon op internet vinden

Met alleen die Doepfer MTC 64 ben je er nog niet. Er moet zeer waarschijnlijk meer electronisch schakelwerk achter. Voor de Solina in ieder geval. Ik heb verschillende MIDI-kits ontwikkeld. Ook voor Solina String Ensemble. Ik denk dat die ook moet werken in een Moog Opus 3. Stuur me maar een PB als je meer info zou willen.

Groeten,

Mark

Met alleen die Doepfer MTC 64 ben je er nog niet. Er moet zeer waarschijnlijk meer electronisch schakelwerk achter. Voor de Solina in ieder geval. Ik heb verschillende MIDI-kits ontwikkeld. Ook voor Solina String Ensemble. Ik denk dat die ook moet werken in een Moog Opus 3. Stuur me maar een PB als je meer info zou willen.

Groeten,

Mark

zo te lezen = een dure operatie ..is de moog opus nou soow ..mega ..bas / brasstring synthje toch ..
bv de korg trident ..das wel een erg leuke om te midi en

valt wel mee die duurte...
vind hem wel bijzonder en leuker dan bv solina.

waarom zou dat niet werken ??
net als een toetst indrukken , alleen nu contact zonder fysieke/ mechanische beweging...

Bij een monofone is elke toets 1 CV waarde als resultaat dus daar ben je er al met een CV signaal uit te sturen.

Bij een polyfone moet je de rest van de synth duidelijk maken welke toetsen allemaal virtueel ingedrukt zijn, en dat lijkt me heel wat complexer dan gewoon een gateje en CVtje op 1 plaats pluggen.

lil'markie lijkt daar ook op te wijzen: er is meer dan het Doepferkitje nodig.

die polyfonie, gaat toch gewoon via de doepferkit inclusief de rubberdoepfertoetskontakten en de print met aansluitingen chipies en midipluggen ??
misschien zijn er vrije toetscontacten bij de opus aanwezig ?
monomidi ->cv ( vcfbrass gedeelte ? ) zou toch ook niet zo'n technische hoogvliegerij hoeven te zijn ?
ben wel benieuwd.. als het meevalt wil ik ook wel een midificering voor de opus3

Aaaah nu ben ik mee. Ik had enkel op die MTV16 gezocht die eerder vermeld was en daarin miste ik dus het hele klavierverhaal. Maar jij doelde op die MTC strips. Helder. Dan zal je inderdaad al véél dichter bij de oplossing zitten.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back