Summerdance??

foxenberg

This really pisses me off
Tjeezus, zit ik ff 538 te luisteren, hoor ik ineens de Sun Club voorbijkomen met e.o.a. Graig David-achtige rap eroverheen. How cheap can U get?! Blijkt the underdog project te zijn, mijn hemel! Waar is toch de originaliteit geleven in de hedendaagse muziek. Of zou het soms een listig grapje van JD Albers zijn? Ik wil niet echt een thread starten, maar wel ff mijn ongenoegen uitspreken over het niveau van de hedendaagse populaire muziek.

Cheers,
Fox.

Ja, echt heel erg stakkerig... Door ene DJ Frank uit belgie of zo. Het is zelfs nog serieus bedoelt. "Dit gaat een geweldige zomerhit worden" hoorde ik de dj brullen.

:frons:

Begrijp het gewoon niet...

Begrijp het gewoon niet...

...dat zoiets scoort. Net zoals bijv. de rap van 'do you want it right now' ingemixed over Passion van Gat Decor. En zo zijn er nog wel talloze voorbeelden te noemen. Het is gewoon zo cheap scoren! En ook min of meer ook op de creativiteit, inzet en het succes van een ander meesurfen. :(

Ik was afgelopen weekend in Arnhem en daar ging ik even een biertje pakken bij een vriend van mij in café Pavlov. Daar draaiden ze hem ook al.

Dus ik zeg tegen hem: "Wat is dit dan!?!? Jezus!! Die Sun Club track is pas een paar jaar oud en nu al een remake? Pff...". Zijn reactie was ook al: "Tja, maar wordt wel DE hit van deze zomer".

Zal best wel want hij klinkt aanstekelijk (ik zeg dus niet dat het een topproductie is). Daarnaast als de Radio DJ's hem vrolijk blijven draaien en dus pushen, wordt het automatisch een hit. En die durven dan te stellen dat ze verstand hebben van muziek... pff... "ik herken een hit als ik hem hoor"... YEAH RIGHT!!

Dan moet je alleen geen open deuren in trappen met dit soort pulp!

2 zomer hitjes samen smelten tot 1 nieuwe hit. Scoort gegarandeerd. Ik irriteer me er ook echt aan maar blijkbaar vind 90% van de mensen het prachtig. Dat plaatje is nu al uitgeroepen tot DE zomer hit van 2003 en verkoopt als een gek.

Vervelend.

Vervelend.

Het vervelende is vaak dat het echt grote publiek dit ziet als een 'nieuwe' plaat omdat Sundance niet echt is doorgebroken c.q. superpopulair is geweest. Vandaar -net als bij veel covers- dat wij fronsend commentaar geven op het gebrek aan eigeninitiatief of de ronduit slechte kwaliteit van zo'n 'nieuw' product, terwijl de grote -onwetende- meute deze plaat binnenhaalt als was het de nieuwe Jehovah... En dat vind ik niet eerlijk ten opzicht van de bedenker van het origineel. En flauw van degene die het weer opnieuw -en vele malen zwakker- ten uitvoer brengt. Gelukkig is er daarom zoiets als royalties, maar dat is ook niet bij alle artiesten evengoed geregeld. Sommigen zitten dan dus letterlijk met de handen in het haar wanneer ze horen dat hun eigen brouwsel toentertijd niet scoorde en nu een megahit wordt. Behoorlijk wrang dus. :stupid

Vroeguh noemden wij zoiets een "Synergy" of een MiniMix (good old Bennie Plakband), nu noemt men het een hit :confused:.

(Sundance niet populiar geweest??)

Ik vind het wel een lekker 'Bootleggy'-karakter hebben. Ik neem aan dat de producer er niet al te veel over nagedacht heeft, maar op een of andere manier gaan de vocals op bepaalde wijze tegen de melodie in, waardoor de melodie van de Sunclub een hele andere wending krijgt, een hele andere sfeer. Het is natuurlijk een crap-productie, maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit een hit wordt / is.

Origineel geplaatst door Fokov
Ik vind het wel een lekker 'Bootleggy'-karakter hebben. Ik neem aan dat de producer er niet al te veel over nagedacht heeft, maar op een of andere manier gaan de vocals op bepaalde wijze tegen de melodie in, waardoor de melodie van de Sunclub een hele andere wending krijgt, een hele andere sfeer. Het is natuurlijk een crap-productie, maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit een hit wordt / is.

Ja oke, maar het blijft -om een lekker oer oud-Hollandsch woord te gebruiken- snaaiwerk. :(

mischien moet je het zo zien..

Als er geen domme mensen waren die dat soort "rommel" kopen dan had je een hele kale top 40:)..en dan heete het waarschijnlijk de top 2 gevuld met rock.

die gasten die het maken zijn slim en die mensen die het kopen iets minder?..

maar ja ik kan niets zeggen over iemand zijn smaak...

dit soort produckties richt zich op mensen met geld, alhoewel er meer gedownload wordt dan geld verdiend.

en over snaaiwerk, je wil niet weten wat er in een top 40 staat wat gejat is...

zo luisterde ik een paar platen van george duke, en hoorde daar gewoon een compleet stuk wat daftpunk gejat heeft van hem,ook het nummer bigger stronger better is gestolen van edwin birdsong.
kijk als het dan nog creatief gesampled is kan ik daar in meegaan>een basje>een geluidje>een loopje>een stem>een hook,maar die sample draagt het hele nummer

maar ach het is niks nieuws.8D :confused:

Laatst gewijzigd:
de meeste mensen (lees: de massa) wil gewoon horen wat ie (her)kent..... laat ze lekker.....

Hm, eigenlijk die zanglijn nemen en iets anders eromheen brouwen.

Wat de rest betreft - niet klagen, (ge/mis)bruik er van maken, gearstapel uitbreiden :D :D :D.

jongens jongens...weet je wat t is....Ik vind het echt een lekker zomers plaatje in principe heerlijk strand sfeertje

MAAR

niemand opgevallen dat die vocal gewoon keihard op de verkeerde key erin zit in verhouding tot "sunclub - fiesta"?

Vooral als die accordeon erbij zit dan denk ik aaaaahh.....jongens....t is een HIT, dan zegt er vroeg of laat in t productie/promotie/afmix/master/druk/pers/snij proces toch wel iémand van "hey verrek klinkt niet helemaal fris stretch die vocal eens een paar noten omhoog zo nu klopt t wel

sommige mensen zijn erg!

Origineel geplaatst door Pjotr G
niemand opgevallen dat die vocal gewoon keihard op de verkeerde key erin zit in verhouding tot "sunclub - fiesta"?

inderdaad, ik wil het net zeggen... daar klopt geen ruk van! echt belachelijk!

Ja vooral als als ie erin knalt met "this ain't nothing but a ...."

ik vind het een heerlijk nummer......

....om op te schijten en dan m'n kont d'r mee af te vegen....:D.......tsjeezus,wat een bagger...

Origineel geplaatst door cyan_circle
inderdaad, ik wil het net zeggen... daar klopt geen ruk van! echt belachelijk!

hoorde het idd ook nu eens ja maar goed ma vind het ook goed nummer dus tja kan ik weinig tegen in brengen ;)

Back