Hulp gezocht voor sample bewerking

Sjon

Ingeburgerd
Beste Forumleden,

Ik heb als DAW Cubase 6. en zou graag de hulp in willen roepen van een forumlid of buitenstaander. Ik zou graag uitleg willen hebben hoe je in Cubase 6 samples en accapella's bewerkt en in tempo zet. Indien nodig wil ik het ook wel tegen een vergoeding doen.

Alvast bedankt, Sjon :okdan:

Ik tap bij een accapella zelf het tempo, maak vervolgens een beat in dat tempo en ga dan finetunen zodat alles in de maat loopt, vervolgens ga ik samples knippen. Misschien dat daar wel een snellere manier voor is, maar zo doe ik het.

Dat is dan 10 Euro.

als je dit veel wil doen valt er iets voor te zeggen om ableton aan te kopen. Eventueel de allergoedkoopste versie die je kan vinden, en deze dan 'rewiren' in cubase. Om (langere) samples eenvoudig te bewerken is dat toch wel een topprogramma.

Vindt Ableton ook het tempo bij een accapella?

ableton zal alleszins proberen
en als het niet 100% juist zit kan je eenvoudig door in de clip aan de 'warp markers' te trekken, de boel in orde krijgen.

gratis versie van Ableton downloaden van hun site en eens proberen eh ...

Ik heb het ook wel eens gehoord dat je in Ableton het beste kunt werken met accapella's, maar net als Niels had ik de vraag als ik het naar Cubase kopieer hoe strak is de accapella in vergelijking met je ingestelde BPM ? Seiko, bedoelde je warpen in Cubase of Ableton ?

wat is er mis met je oren om het zelf bij te kunnen sturen indien nodig ?

Je bent al meer tijd kwijt met het technische verhaal dan dat je even op het gehoor checkt of het goed staat en zelf wat aanpassingen doet.

Ik heb het ook wel eens gehoord dat je in Ableton het beste kunt werken met accapella's, maar net als Niels had ik de vraag als ik het naar Cubase kopieer hoe strak is de accapella in vergelijking met je ingestelde BPM ? Seiko, bedoelde je warpen in Cubase of Ableton ?

ik he het over warpen in ableton
geen idee of je kan warpen in cubase, ben een ableton gebruiker...

Met mijn oren is niets mis, maar in deze tijd van electronica, had ik gedacht dat er een manier was om accapella's zeer nauwkeurig te bewerken. Om te beginnen in Cubase of Ableton ? Misschien is er nog wel een ander software matig programma wat dit kan ?

Met mijn oren is niets mis, maar in deze tijd van electronica, had ik gedacht dat er een manier was om accapella's zeer nauwkeurig te bewerken. Om te beginnen in Cubase of Ableton ? Misschien is er nog wel een ander software matig programma wat dit kan ?

Volgens mij kun je in Cubase zo'n beetje alles wat je maar zou kunnen wensen, tot correctie van valse noten aan toe. Volgens mij heb jij het over simpelweg slicen toch? Zet je accapella op gehoor in de maat en je kunt de schaar erin zetten, of met hitpoints aan de gang gaan, dat werkt ook heel goed.

Anders een sampler als Kontakt, dan kun elke slice aan een toets van je keyboard toewijzen.

Met mijn oren is niets mis, maar in deze tijd van electronica, had ik gedacht dat er een manier was om accapella's zeer nauwkeurig te bewerken.
Ja, en die heb je al. Warping in Cubase does the job. Als je de melodie ook nog wil veranderen moet je naar Melodyne kijken.

Beetje waanzin om Live aan te schaffen als je al Cubase hebt.

Reason 6 is hier heel erg geschikt voor.

1. Importeer accapella
2. Disable Stretch, op die accapella.
3. Speel de accapella af en tik mee op het ritme
4. Enable stretch
5. Pas je tempo weer aan, en voila. :okdan:

:halleluja

Ehm... sorry dat ik t zeg, maar waar een accapella is, is ook een full versie. plak die eronder, en je kunt heel makkelijk t tempo bepalen, of zelfs door Cubase laten berekenen (tempo tappen kan dan ook makkelijk)

Sporen in de event-to-part editor bewerken en rechtleggen, klaar is kees toch?

Back