Wat is een goede software piano ?

Ensemble

Ouwe rot
Sinds een maand heb ik mijn ouderlijk huis verlaten en ben ik op mijzelf gegaan. Alles perfect, alleen mis ik hun piano.

Wel heb ik 1) een goede, nieuwe pc met een goede geluidskaart en 2) een oud keyboard (met matig geluid). Welke software heb ik nodig zodat ik met behulp van mijn keyboard en via mijn pc het gemis van mijn piano kan compenseren ? Ik hoef dus geen ingewikkelde programma’s waarmee ik van alles met de muziek kan doen, maar uitsluitend een programma waarmee ik zeg maar live kan spelen. Oftewel software die zorgt voor een mooi pianogeluidje, niet meer en niet minder.

Tja koop een Sampler en een goede Piano Sample CD of The Grand van Steinberg...
En een Klavier met gewogen toetsen om het geheel compleet te maken......

Maar alles wat hierboven staat kan nooit een ECHTE piano vervangen =(

Re: Ik mis mijn Piano

Re: Ik mis mijn Piano

Origineel geplaatst door Bramno
Sinds een maand heb ik mijn ouderlijk huis verlaten en ben ik op mijzelf gegaan. Alles perfect, alleen mis ik hun piano.

Wel heb ik 1) een goede, nieuwe pc met een goede geluidskaart en 2) een oud keyboard (met matig geluid). Welke software heb ik nodig zodat ik met behulp van mijn keyboard en via mijn pc het gemis van mijn piano kan compenseren ? Ik hoef dus geen ingewikkelde programma’s waarmee ik van alles met de muziek kan doen, maar uitsluitend een programma waarmee ik zeg maar live kan spelen. Oftewel software die zorgt voor een mooi pianogeluidje, niet meer en niet minder.

haha ik ken dat ik heb mijn piano ook moeten achterlaten tijdje geleden. erg vervelend is dat. aleen is er nog steeds geen vervanging voor de piano beste die in de buurt komt is misschien idd de grand maar een goed toetsenbord hoort er wel bij.gewogen toetsen en zo)

Fatar / Doepfer / A90 ?

Fatar / Doepfer / A90 ?

Tja.. het is een moeilijk thema. Ik heb exact hetzelfde probleem gehad.. en uiteindelijk maar besloten om zelf een echte piano aan te schaffen. Er is namelijk geen goed alternatief voor..

Kan bovenstaande om een of andere reden niet.. probeer dan een zo goed mogelijk gewogen toetsenbord op de kop te tikken. Ik heb er nog nooit een bespeelt die in de buurt komt van een echt piano-toetsenbord.. waar dat aan ligt weet ik eigenlijk niet (yamaha zou het toch moeten weten.. zou je denken). De ProMega3 van GEM klinkt heel goed.. en speelt best lekker.. maar ook daar mis ik die laatste 'touch'.

Die zware.. duwende aanslag.. die bijvoorbeeld de schimmel piano's hebben.. die is wel te vinden op de RD serie van Roland.. en ook op die nieuwere Yamaha's.. maar dat lekkere aanslagje van de échte piano's van Yamaha, Bechstein, Gotrian Steinweg etc.. heb ik in electronische variant nog niet gevonden.

Qua klank is er van alles te vinden.. van de Alesis NanoPiano module.. tot de Pro/Formance van Emu.. de verschillende VST's.. of de sample CD's van Presonus.

Als ik even mag spammen, ik heb nog wel een Alesis Nanopiano liggen, met de befaamde bo-met trema-si grand piano. Heel klein moduletje met naast een knappe piano ook nog een zootje andere leuke klanken, zowel acoustisch als electronisch.

Is lekker goedkoop en lekker gemakkelijk. Als je interesse hebt, stuur maar een pb!

Als je bij je ouders bent moet je op een onbewaakt ogenblik die piano onder je trui steken.........

Back