Hoe verkoop je correct een treinlading aan software/libraries? (licenties, iLok stick...)

Nicolas 2000

It's a household name
Een kennis heeft voor een fortuin aan audio software, libraries etc. Hoe kan hij de verkoop daarvan praktisch aanpakken voor wat betreft licenties en aanverwanten? Ik ken hier zelf niks van omdat ik enkel hardware heb. Ik weet dat zijn licenties op een Ilok stick staan en dat het Kontakt libraries etc zijn, maar dan dus heel heeeeel veel.

Is er een eenvoudige manier om de boel te verkopen op zo'n manier dat de koper er probleemloos en legaal mee aan de slag kan?

• Duimpje
Duimpjes: Vic
knobcloud denk ik beste keuze.
Maar weet je zeker dat het nog een fortuin waard is?
Veel ontwikkelaars hebben hun eigen licentie shizzle..

Het probleem is in dit geval niet het vinden van kopers, maar de technische kant van de licenties. Knobcloud helpt daar niet in als ik het goed heb, dan is eerder een soort Marktplaats voor software? Is er voor de licenties 1 oplossing, of gaan we per leverancier een hele dans moeten doen om het te regelen? brrrr

ja de hele dans, ik ben er mede daarom ook klaar mee.
Waldorf is wel heel relaxt trouwens, die kun je gewoon mailen met de gegevens van nieuwe eigenaar en 0 kosten.

OK dat wordt dus een hoop gedoe op die manier.

Stel dat hij helemaal zou stoppen met muziek maken, kan hij dan gewoon de hele ilok stick met zijn aanmeldgegevens(?) Aan de koper bezorgen? Of gaat dat dan niet werken icm de software die koper zelf al had. Of kan de koper op die manier dan zelf de overdracht regelen. Weerom, ik ken er zelf niks van.

Nou in geval van Ilok zou ik die vraag zeker even aan de helpdesk stellen. Wie weet kun je in 1 totale overdracht zelfs een deal maken. Ik heb met Waves vroeger met onderhandelen een iets betere deal gekregen maar uiteindelijk no deal omdat het toch nog te duur was en ik er nog 0 tijd aan wil besteden.

Voor NI geldt het volgende.

Login met je account en password op de licence transfer page.
Selecteer nu alle software die je wenst te verkopen. (aan één persoon)
Bevestig door de review/confirm knop te selecteren.
Er verschijnt nu een pagina met voorwaarden,
lees deze en selecteer de akkoord promp en daarna de
send transfer request to mi knop.

Je verzoek wordt in behandeling genomen door NI.
Vervolgens krijg je een mail toegezonden met de transfer gegevens.
Deze mail stuur je naar de koper die met deze gegevens de software
kan activeren.

Zover ik weet worden hiervoor geen kosten in rekening gebracht.

Ingeval van meerdere kopers, dien je voor elke koper het bovenstaande te herhalen.

1751117846249.png

Software verkopen is gedoe ja. Per ontwikkelaar/uitgeverij kunnen de voorwaarden voor licentie-overdracht anders zijn, variërend van not-for-resale via gratis tot dik betalen. Meestal handwerk en mailen met klantenservice. Ik heb er het geduld niet meer voor., zeker niet met klein spul.

Back