[idm] onzin

ah toch nog iemand die wat idm maakt :)
en kvind hem wel lekker. maar volgens mij
kan je wel wat meer met de drums doen.
misschien eens heel snel gaan en eens goed
vlammen om daarna weer rustig verder te doen.
nuja ik zeg maar wat. hijs wel ok 8)

greets isnieZot

klopt ik vind hem eigelijk ook nogal saai... kan niet eens tot het einde blijven luisteren zonder stomme forumposts te gaan lezen... :D

verder nog tips?

[edit: daarmee bedoel ik natuurlijk niet jouw post maar meer dit soort "discussies" :)]

Meer freak en meer variatie(brokjes). Het begin is leuk. En bijv die bas kan lekker strak gecompressed worden en samen met de drums als basis gebruiken en verder geen enkele noot hetzelfde. ;)

Vooral die bas. Zit hem nog 's te luisteren. Hoe die zo terug loopt.
Vind 'm helemaal niet saai, nergens.

Als ik dan toch iets zou moeten opmerken, ik had zelf de hi-hats en snare wat minder hoog gegeven. Ze zijn een ietsje iel. Maar dat is an sich ook wel weer cool eraan. Als je dan nl. zo op plaat gaat zetten, dan wordt die snare terug ge-eq-d naar het midden.... wordt ie wat gortiger.

Vind dit echt heel okay. Zit nu de 3e keer te luisteren :)
Lekker gewoon, simpel.
Potverdikkie.

Heb je nog meer trackjes?

Ik ben ook zeker een idm liefhebber, maar ik vind je track wat saai. De geluiden vind ik niet zo mooi bij elkaar passen en ik mis spanning. Ik begrijp alleen je referentie naar Aphex Twin en Plaid niet zo.. maar ach... waarom zou je ook refereren naar anderen :D Gewoon lekker door blijven gaan!

Mooi mooi

Mooi mooi

Ik geef niet zo vaak commentaar op geposte tracks omdat ik dikwijls de neiging heb eerder negatieve dan positieve dingen te schrijven. Ditmaal niet. Alleen al omdat deze track niet de zoveelste is die begint met met boom-shhh-boom-shhh.

Naast het feit dat je soms nog wat verder moet polijsten op het 'arrangement' en dat de mix wat 'droogjes' klinkt, is dit stukje muziek ( jaja, akkoorden, melodie...) volgens mij erg orgineel in vergelijking met zoveel andere tracks die hier de revue passeren.
Probeer ook eens alternatieven te zoeken voor dezelfde, vaak door iedereen gebruikte 'dance' drum sounds.
Als je maar lang genoeg met dit soort dingen geconcentreed bezig bent, ontwikkelt u op termijn wellicht helemaal uw 'eigen' ding. ( hetgeen dan misschien een contract oplevert bij één of ander obscuur label, Warp bv )

Ik vind dit ook wel OK. Het hoog klinkt soms een beetje te metaal-achtig en de bassound klink niet rond, mooi, vol genoeg. Voor de rest wel leuk.

Back