Interface

Equinoxe

Ingeburgerd
Hallo,

Ik ben op zoek naar een audio interface voor mijn Roland Juno Di synth.
Ik heb er niet echt veel verstand van maar hij moet igg stereo aansluitingen hebben.

Is deze wat?
Phonic Firefly 302 USB

dank.

Je kon geen vagere topictitel verzinnen? :P

Wat is je budget?

Wil je Firewire, USB of PCIe (als je een desktop hebt)?

Hoeveel inputs wil je op z'n minst hebben? Ga je na die Juno nog meer synths kopen of heb je er nog meer?

Wat heb je nog meer behalve die Juno Di?

Ja sorry, ik heb er niet zo veel verstand van :p

Maar het liefst heb ik USB en ik heb inderdaad een desktop.

Ik heb maar één synth maar ik denk dat ik later nog een JP8000 ga aanschaffen.

Max budget is zo'n 175€

En wat voor een kabels heb ik nodig?

Moet ik hier mijn speakers ook op aansluiten? (logitech Z323)

Zonder verstand zou "Audio interface voor 175 euro?" nog steeds beter gewerkt hebben, maar oke ;).

Kabels? Gewoon standaard jack, dat heeft die interface ook. Verder MIDI als je Juno geen USB heeft. Ja, je speakers moeten op de audio interface worden aangesloten, het ligt er aan wat die voor aansluiting hebben. Audio interfaces hebben vaak links en rechts gescheiden en als die Logitech voor spelletjes en Youtube is zit er vast alleen een stereo mini jack op. Je hebt dan iets nodig wat van dat naar stereo RCA of jack gaat.

Minijack is 3,5mm, jack is 6,3mm.

Aanbeveling heb ik niet echt - maar ik denk dat iets als http://www.thomann.de/de/mobile_prod.html?AR=260220 je gelukkiger gaat maken voor 25 euro meer dan al die bakken die maar 2 inputs hebben. Wisselen is ook niet leuk.

Bij deze Phonic heb je nog steeds maar twee inputs (dus 1 stereo input).

Als je er dan bijvoorbeeld de JP-8000 die je noemt erbij koopt kom je inputs te kort. Dat kan je tegen die tijd natuurlijk oplossen door een andere geluidskaart of een mengpaneeltje te kopen, beide synthesizers mono in plaats van stereo aansluiten (zonde!) of er maar één tegelijk aan te sluiten.

Ik zou met Yoozer's advies meegaan en voor iets kiezen dat in ieder geval vier analoge inputs (dus de s/pdif niet meetellen) heeft die je tegelijk kan gebruiken.

Als je aan 2 ingangen en 2 uitgangen (dus 1 stereo in en uit) genoeg hebt, dan zal een M-Audio of Phonic waarschijnlijk prima werken. Je kan dan ook nog naar bijvoorbeeld Tascam, Alesis of ESI kijken.

Is het trouwens aan te raden om een mixer als audio interface te gebruiken? aangezien er veel mixers zijn die goed betaalbaar zijn.

Ook heb ik advies van mijn mentor gekregen die ook in de audio hardware zit.

volgens hem zou ik dit eerst maar eens moeten uitproberen http://www.dv247.com/assets/news/dv247/Behringer-UCA222.jpg

Ik heb voorlopig trouwens wel genoeg aan een audio interface met met 1x stereo in en 1x out, want ik moet de VST's en de DAW's eerst nog maar eens onder de knie te krijgen. dus een 2e synth zit er voorlopig nog niet in.

dank!

Laatst gewijzigd:
Back