Autopanning / Stereo Widening

The Unholy

Hard lid
Heren,

Ik maak steeds vaker gebruik van auto panning, en doe dat met de Cubase plugin en met de Tone2 Warmverb. Deze zijn echter beide behoorlijk beperkt en ik zou wel er nu weleens een goede dedicated plugin voor willen hebben die niets te wensen overlaat.

Tevens ben ik op zoek naar een goede stereo widener, met de mogelijkheid geluiden 'buiten de speakers' te plaatsen of gewoon iets breder te maken zonder dat het heel raar gaat klinken. Ik weet dat Waves daar een goede plugin voor heeft, maar zolang Waves hun plugins niet updaten naar 64 bit heb ik daar even geen interesse in.

Een plugin die zowel aan autopanning en stereo widening doet zou perfect zijn.

Hebben jullie tips voor mij? Alvast bedankt.

Groeten,
Sander

cubase stereotool beperkt ?!? echt niet :D
en heeft de autopanner niet de juiste preset dan teken je toch zelf of gebruikt de LFO in je synth o.i.d. ?

Wat Raphie zegt inderdaad. In logic is de autopanning-stereowider iets geraffineerder. Anders vrees ik dat je zelf handmatig moet doen: overlay de tracks en maak de presets jezelf. Het is best veel werk.

Wat bijvoorbeeld de Warmverb kan, is de frequentie van de panner weer moduleren met een LFO (geen van beide is echter met de BPM te syncen). Ga je dat met een synth doen, kost het je 2 LFO's.

Tekenen kan met alles, maar ik betaal liever 1 keer voor een plugin die het werk voor me doet.

Ja, ik ben het eens (dat doe ik ook trouwens hehe...)

Maar ja ik had willen zeggen de waves plugins, maar als je zoekt de 64 bit dat zou ik niet weten...

Is weer te klein, loop hier echt te kloten, sorry, ik gebruik wel imageshack of zo

Zucht... Ik geef het op.

Laatst gewijzigd:
Alstu! Ik gebruik 'm zelf niet eens, doe niet veel aan panning, maar hij kan veel.

En voor stereo widening gebruik ik

http://www.g-sonique.com/midsideharmonicvitaliser.html

Gaat naar mijn idee erg breed, en hij werkt, zoals de naam al doet vermoeden, met een mid/side systeem. Deze plugin kan zich meten met (veel) duurdere en staat daarom op mijn verlanglijstje.

Ik heb geleerd dat voor een goed stereobeeld je niet alles moet zetten op 1 magische truuk die het voor je doet. Een goed breed stereobeeld is het gevolg van het goed mixen van je individuele geluiden.

Alstu! Ik gebruik 'm zelf niet eens, doe niet veel aan panning, maar hij kan veel.

En voor stereo widening gebruik ik

http://www.g-sonique.com/midsideharmonicvitaliser.html

Gaat naar mijn idee erg breed, en hij werkt, zoals de naam al doet vermoeden, met een mid/side systeem. Deze plugin kan zich meten met (veel) duurdere en staat daarom op mijn verlanglijstje.

Die ga ik ook proberen. Voor het geld hoef je het niet te laten iig. Bedankt.

bobaphat > Juist, en daarom kan het handig zijn om mono en stereo los te bewerken en eventueel bepaalde geluiden zo breed te maken dat ze niets in de weg zitten.

Een zeer oud en simpel, maar daarom niet minder effectief trukje is ook een delay van een paar ms op het rechter (of linker als je dat liever hebt) te zetten. Zo speelt deze iets later en krijg je een stereo effect :D

is idd een leuk truukje, werkt alleen niet voor elk geluid even goed.
Ik moet zeggen dat ik steeds meer de eerlijkheid van een degelijk mono signaal smack dab in the middle begin te waarderen.

Probeer trouwens eens die spl vitalizer plugin. Die stereo functie kan wel aardig strings and stabs naar buiten gooien. Ik gebruik hem nog weleens voor strings, en na reverbs op een aux om masking te beperken.

Er is een mooie plugin geschreven voor MathewLane.
Hij DrMS en je kan mid-side combinaties maken met filtering enz enz .. zeer tof.
Hier kan je je sound verbreden, versmallen naar voor en naar achter verplaatsen op allerlei manieren.

http://www.mathewlane.com/

Back