Yamaha CS-5 demo

Sly Dog

Tweak, Sample, Loop.
Een jam van mijn hand met de Yamaha CS-5 in de hoofdrol zodat geïnteresseerden een beeld kunnen krijgen van de monofone Yamaha CS-sound. :)
Alle geluiden komen uit de Yamaha CS-5 met uitzondering van de ritmes die uit de TR-808 komen en gefilterd worden via de audio input van de Yamaha. Verder heb ik wat Lexicon reverb gebruikt (LXP-bundle en MPX1).

Attachments

• Sly Dog - Yamaha CS-5 demo.mp3
    7,1 MB · Bekeken: 67
Thanks! Ik vind jouw tracks en synthdemo's trouwens ook altijd zeer aangenaam. :W

Sja, ik moest uit de losse pols spelen aangezien ik nog geen MIDI-convertor heb. :D

Joa, da vin'k wa leuk heur! :doem'nheug!: :okdan:

KLinkt goed !

Zowizo een geweldige synth de CS-5.
Gebruik hem zelf ook heel vaak....hij blijft verrassen !!

Blijft een hele leuke hands on synth! Wel een beetje vals in de demo. Dat eerste geluid, wordt de cs aangestuurd? Het filter klinkt wat happerig in dat geluid

Nice! =)

Heb er zelf ook één. Die van mij blijft niet helemaal zuiver over alle octaven. Als ik hem zuiver heb op lage octaven en ik ga naar hoog is hij vals en omgedraaid ook. Het lijkt erop dat hij maar zuiver blijft over 2 octaven.

Attachments

• My HipstaPrint 837309121.jpg
    My HipstaPrint 837309121.jpg
    49 KB · Bekeken: 69
Bedankt voor de demo. Geeft weer goede drive om zelf ook mooie geluiden uit CS5 te halen.

Dank voor de leuke reacties. :)
Blijft een hele leuke hands on synth! Wel een beetje vals in de demo. Dat eerste geluid, wordt de cs aangestuurd? Het filter klinkt wat happerig in dat geluid
Mooi vals is niet lelijk. :D De hapering in het geluid is een S&H LFO op de filter cutoff.
Heb er zelf ook één. Die van mij blijft niet helemaal zuiver over alle octaven. Als ik hem zuiver heb op lage octaven en ik ga naar hoog is hij vals en omgedraaid ook. Het lijkt erop dat hij maar zuiver blijft over 2 octaven.
Heb er nog niet echt op gelet; zal eens even kijken of mijn exemplaar hetzelfde heeft.
Ik vind het een van de betere CS synths..
Ik had nog nooit een analoge Yamaha gehad dus dacht hiermee voor een leuke prijs kennis met de analoge Yamaha-sound te maken en tot nu toe bevalt die uitstekend. :luv: Zojuist heb ik ook een Philip Rees Little MCV gekocht dus hoop dat ik m daarmee goed via MIDI kan gaan sequencen.

Back