Wat voor specs op een laptop heb ik nodig voor muziekproductie op FL studio

A3Beats

Nieuwkomer
Eh,
Ik ben een jonge producer en ik maak momenteel gebruik van een Pc, Midikeyboard(ESI keycontrol 49 XT) en mixer(Behringer XENYX 802). Ik wil alleen ook graag onderweg zonder enige verdere apparatuur muziek kunnen maken. ik zat dus te denken aan een netbook, gewoon een simpele die ik (desnoods 2e hands) voor ongeveer 150 euro koop. dan kom ik dus bij netbooks met 1GB RAM uit. mn eigen pc heeft 4GB maar dit gebruik ik nooit helemaal. Zou 1GB RAM dan genoeg zijn voor gebruik met alleen FL studio en wat vst plugins? Of kan ik toch beter gaan sparen voor een wat duurder netbook?

Alvast bedankt!
A3

Laatst gewijzigd:
Hij zegt: 'Ik wil alleen ook graag onderweg zonder enige verdere apparatuur muziek kunnen maken' :-)

Let bij een notebook ook even op de batterijduur.. zeer irritant als je na 1,5 uur al een lege accu hebt..
Goedkope laptops hebben goedkope accus die niet lang meegaan..

Die nieuwe netbookjes hebben accus die (op papier) 7 uur meegaan.. check de praktijktesten even voor de werkelijke accuduur want audioprogrammas zijn vrij accu intensief..

Als het ook zonder Fruity Loops (PC versie) kan: 2e hands Ipad 1 met de Nano Studio app. Accu gaat in theorie 10 uur mee, maar zal bij intensief gebruik een uur of 5 zijn?

Mobieler kan het niet volgens mij. Er is overigens ook een Fruity Loops app, maar die ken ik niet. Nano Studio is een complete DAW.

Op een low specs laptop werkt energy XT met wat gratis plugins prima (Synth 1, REZ, Marvin VST, etc.)

Nee doe het niet 1gig is echt heel weinig.
De vraag is of je überhaupt een fatsoenlijke plugin kan draaien op iets wat 150,- kost ?

Als het ook zonder Fruity Loops (PC versie) kan: 2e hands Ipad 1 met de Nano Studio app. Accu gaat in theorie 10 uur mee, maar zal bij intensief gebruik een uur of 5 zijn?

Mobieler kan het niet volgens mij. Er is overigens ook een Fruity Loops app, maar die ken ik niet. Nano Studio is een complete DAW.

Op een low specs laptop werkt energy XT met wat gratis plugins prima (Synth 1, REZ, Marvin VST, etc.)
Lekker advies man, hij zegt dat hij al een keuze voor een DAW heeft gemaakt en dan ga jij hem weer een andere route aanwijzen. Overigens lijkt het me sterk dat Nano Studio dezelfde mogelijkheden heeft als FL studio (of welke DAW dan ook).

FL studio zelf loopt prima onder welke omstandigheden dan ook, 'tis meer wat voor plugins je gebruikt. Een heel project met sylenth zal bijvoorbeeld gewoon werken met bovenstaande voorbeelden.

Heb zelf een samsung netbookje, accu gaat ook daadwerkelijk een uur of 8 mee. Wel even aandenken dat je niet te veel plugins kunt laden want dat trekken ze echt niet. Heb er zelf ableton op en als je een beetje zuinig aan doet met plugins wil het prima. Daarna meenemen naar huis en op een fatsoenlijke pc verder uitwerken.

specs voor Fruity loops 10 vind je hier:

http://www.image-line.com/documents/flstudio.html

Als je dat niet redt met een netbook en je project draait niet lekker, dan kan je ook nog teruggaan naar een oudere versie, b.v 7, daarvoor zijn de minimum specs een stuk lager. Ik neem aan dat de basis gelijk blijft als je met een oudere versie werkt en dat bestanden uit te wisselen zijn. Ik zeg dus niet dat je v10 bestanden mee kan nemen onderweg, wel dat je v7 projecten die je onderweg maakt in v10 af kan maken.

Back