Reaktor Tetra ensemble in Cubase

musicheaven

Ouwe rot
Ik heb hier een reaktor ensemble gedownload dat als editor kan gebruikt worden voor de dsi tetra.

https://co.native-instruments.com/index.php?id=userlibrary&type=0&ulbr=1&plview=detail&patchid=9865

Alleen ben ik niet zo'n NI Reaktor kennen en snap dus niet goed hoe ik de editor aan de praat moet krijgen. Ik kan de editor openen in reaktor, maar ik vermoed dat je zelf nog een module moet maken die als midi-out naar de tetra fungeert of dat je ergens in de instellingen van de module een midi-out moet toewijzen, maar ik vind het niet.

Iemand hulp?

alvast hartelijk bedankt

ps ik weet dat er een freeware editor en een betalende is van soundtower, maar ik houd liever alles in cubase

Last edited by a moderator:
...maar ik houd liever alles in cubase
Je wil Reaktor als host voor dat ensemble gebruiken in Cubase (in Logic werkt dit wel zo, Cubase heb ik niet) ?
Anders ... bestaat er geen mogelijkheid om rechtstreeks met Cubase die DSI Tetra te editeren (dat is minder omslachtig werken) ?
Anders ... laat maar horen.

ja ik veronderstel dat dat als host is

neen geen andere manier van editen, veel parameters via nrpn (niet via cc) en dat is dan weer zo'n gedoe

dus hoe doe ik dit dus?

alvast bedankt

"Anders ... laat maar horen." aan de Cubase gebruikers had ik erbij moeten zetten. ;)

Reaktor moet als VST-host aanwezig zijn om in Cubase te starten.
Dan dat ensemble inladen en de midi output ervan naar die DSI Tetra dirigeren.
Meer kan ik niet helpen zonder Cubase.

In Reaktor zelf blijkt dat ensemble wel al midi uit te sturen (zou dus werken).

Succes.

reaktor zit als vst in cubase, hoe stel ik die dan in als host?

die editor zendt inderdaad midi out, uit, maar ik moet die ergens nog kunnen toewijzen aan een midi-track (de tetra dus) en dat lukt me niet

Reaktor moet als VST-host aanwezig zijn om in Cubase te starten.
Dan dat ensemble inladen en de midi output ervan naar die DSI Tetra dirigeren.
Meer kan ik niet helpen zonder Cubase.

=> dat snap ik allemaal, mijn vraag is nu hoe je dat doet :)

iemand?

gaat dus niet om simpele cubase of midi-theorie, (dat ken ik wel :) ) maar hoe je dit specifiek in een ensemble van reaktor doet

Als je een extra MIDI track aanmaakt kan je de IN en OUT van Reaktor connecten zodat je een externe MIDI bron met Reaktor kan laten communiceren.. Had je dat al geprobeerd??

Ik gebruik Cubase al even niet meer dus weet niet wat het precies kan maar je zult dus de midi out van reaktor moeten routen naar de fysieke midi output waar je je Tetra aan hebt hangen.

Ik dacht dat dat in cubase direct kon, anders moet je een virtual midi driver gebruiken.

zo 2 plaatjes met waar het te vinden is, 1 als reaktor stand alone en 1 als vst, van NI forum gepikt.

op deze manier kan je gewoon je reaktor track voor alles gebruiken wat je naar je apparaat wilt sturen en geen gedoe met virtuele midi poortjes enzo

Attachments

• reaktor help.png
    reaktor help.png
    63,3 KB · Bekeken: 135
  • reaktor vst help.png
    reaktor vst help.png
    59,8 KB · Bekeken: 143
Back