Voices naar Perform Motif Rack Es

Chielio

Stamgast
Hoi synthforummers,

Iemand een tip hoe ik het makkelijkst een complete voice inclusief alle effecten kan kopieeren naar een performance?

Een andere welkome tip zou ook kunnen zijn hoe ik via een midi commando vanuit de nord stage 2 van play modus kan wisselen op het ES rack (voice naar perform). Dan hoef ik de meeste voices niet te kopieeren ook. Kan dat via een editor? (die van yamaha zelf kunnen het niet zo te zien?).

Zag in de manual dat het mogelijk moet zijn via sys-ex, maar dat stuurt een Stage 2 niet uit. Heb ik verder maar niet getest, op de juiste bank select MSB/LSB schakelt het rack in elk geval niet van voice naar perform.

Wat wel werkt binnen een modus (bijvoorbeeld voice) is het bank select commando pre 1-6/usr1,2,3 en Gm enzo .. maar waarom hebben ze niet de modus change naar perform ook daaraan gekoppeld?? Of heeft iemand die gouden tip voor me?

1) Ja ff bukken en shift-knopje-perform indrukken is een oplossing .. als het echt niet anders kan :-(.
2) Ja, handmatig alle effectinstellingen overzetten is ook een oplossing als ik tijd teveel zou hebben :-) .. als het echt niet anders kan dan moet dat maar.:walker::walker:

OS v1.03 de laatste.

Dit ziet er al beter uit ..

Voice Copier utility: a voice can be copied to a performance part together with all its original parameters, so that it sounds in performance mode exactly as it sounded in voice mode.

http://www.jmelas.gr/motif/es/perf.php

Gelukt .. wat een verademing .. die software werkt echt perfect! De demo restricties vallen buiten hetgeen om wat ik wil doen ok nog .. dus nu zet ik gewoon lekker alle voices die ik wil gebruiken in een performance met alle effecten en arps en klinkt ie als ie moet klinken.

Thx voor het delen delen van het antwoord!

Ik zat zelf ook al te denken aan deze software als oplossing, maar je had jezelf al antwoord gegeven. ;-)

klopt het werkt echt mooi .. ik heb besloten om die te kopen .. kost 25 dollar als je alleen de perform editor koopt.

Back