R.ob H.ordijk D.esign geluidsvoorbeelden thread

Patat Met

TB or not TB
Hierbij nodig ik iedereen uit om geluidsvoorbeelden/video's enz.... van Rob Hordijk Design modules te delen met ons. :luv:

Liefst met een beschrijving van de patch.

Ik begin met een 24db lowpass filter voorbeeldje.
Patch is 2x OSC-HRM in Dual Fader, Fader in 24dB Filter, 24dB Filter VCA uit naar Mini Matrix, Mini Matrix naar mengpaneel, mengpaneel naar opname.
Het is een simpel bas loopje uit de MX8100, eerst zonder resonantie, vervolgens met maximale resonantie, dan met distortion op max. Dat is wanneer je de subharmonischen hoort en ik het filter heel langzaam opendraai.

Heb je een verzoekje, laat het weten. :okdan:

Attachments

• RHD 24dB Filter.mp3
    7,3 MB · Bekeken: 170
Nog 1.

Deze keer alleen maar 1 OSC-HRM en 1 Dual ENV.
Env A stuurt de vca van de HRM aan en is het volume. De POL B uit van de Dual ENV gaat naar de ODD MOD in van de HRM. En ENV B uit gaat naar de HRM MOD in. Het begind met een sinus en dan wat knoppen gedraai.

P.s. Weet er iemand een gratis video editor waarmee je gemakkelijk text in een video op een bepaalde plek kan zetten?

Attachments

• OSC-HRM vs Dual ENV.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 203
Kijk, dit is een draadje dat ik ga volgen :okdan:

Als ik thuis ben zal ik eens gaan luisteren. Zit helaas op mijn werk en de dag wil maar niet voorbij gaan.....:(

P.s. Weet er iemand een gratis video editor waarmee je gemakkelijk text in een video op een bepaalde plek kan zetten?

Windows Movie Maker? Ik heb alleen niet altijd succes om daarmee goede kwaliteit op youtube te krijgen.

Windows Movie Maker? Ik heb alleen niet altijd succes om daarmee goede kwaliteit op youtube te krijgen.
Video kwaliteit maakt me niet uit maar de software die ik nu gebruik voegt zo'n irritante hoge piep aan alles toe. Iig ik ga movie maker ff proberen :okdan:

Last edited by a moderator:
Coool! Hoe/waar kan je deze modules bestellen ( er is geen website van de beste man).
Ik zou best wel zo'n systeem bij elkaar willen sparen, maar dan moet je wel een beetje weten waar je op uit komt.

Mijn verzoek : een mooie lead ( moog flute achtig) of de de lead uit onderstaand video (uit de Mini)! Of iets wat er op lijkt.

Coool! Hoe/waar kan je deze modules bestellen ( er is geen website van de beste man).
Ik zou best wel zo'n systeem bij elkaar willen sparen, maar dan moet je wel een beetje weten waar je op uit komt.
Rob kan je berijken via email. Adres hier.
Info over de modules hier. Maar mail Rob want er zijn bijvoorbeeld meerdere drievoudige panelen van modules die "bij elkaar horen".
Prijs van de losse modules ligt tussen 295 en 385 euro.
Wil je een simpele maar krachtige bass dan zijn 1 HRM-OSC en een DUAL-ENV voldoende. Met voeding en dhz behuizing zit je aan de 700 euro. Doe je daar een Phaser Filter of 24dB Filter bij dan heb je een heel mooi systeempje.
Mijn verzoek : een mooie lead ( moog flute achtig) of de de lead uit onderstaand video (uit de Mini)! Of iets wat er op lijkt.

1973 Minimoog plays Tangerine dream- Logos (cover) - YouTube
Gaan we proberen. :dj:
Maar de RHD envelopes zijn niet zo geschikt voor keyboard spelers omdat de attack fase altijd afgemaakt word voordat geretrigerd kan worden. En ik kan voor geen meter keyboard spelen.
Eerst maar ff een ringmodulatie geluidje.
2x HRM-VCO in de Dual Fader en ook nog de vco's gecrossmoduleerd.

Attachments

• Ringmodulatie.mp3
    5,9 MB · Bekeken: 201
Lead/solo voorbeeldje.
Ik heb niet de voorbeeld geluiden nagemaakt maar gewoon een standaard geluidje gemaakt: 2x pulse door lowpass filter. Eerst clean dan met geluid en extra modulaties.
Zoals je kan horen doet de envelope rare dingen als je keyboard speelt en de attack staat niet op 0.

Attachments

• Lead.mp3
    7,4 MB · Bekeken: 181

Ja, Youtube zelf. Je kunt gewoon annotations toevoegen - kleine tekstdoosjes die naar andere video's kunnen linken, en deze manier zorgt er voor dat je de video niet opnieuw hoeft te renderen en te comprimeren.

Hierbij nodig ik iedereen uit om geluidsvoorbeelden/video's enz.... van Rob Hordijk Design modules te delen met ons. :luv:

Liefst met een beschrijving van de patch.

Ik begin met een 24db lowpass filter voorbeeldje.
Patch is 2x OSC-HRM in Dual Fader, Fader in 24dB Filter, 24dB Filter VCA uit naar Mini Matrix, Mini Matrix naar mengpaneel, mengpaneel naar opname.
Het is een simpel bas loopje uit de MX8100, eerst zonder resonantie, vervolgens met maximale resonantie, dan met distortion op max. Dat is wanneer je de subharmonischen hoort en ik het filter heel langzaam opendraai.

Heb je een verzoekje, laat het weten. :okdan:

goed bezgh ...kom morgen effie skijkuh;-]
:engel:

Video kwaliteit maakt me niet uit maar de software die ik nu gebruik voegt zo'n irritante hoge piep aan alles toe. Iig ik ga movie maker ff proberen :okdan:

jurk ..try vimea;-] betere quality ...ikvin de you tube manier en alle extras bets ok werken ;-]

Nog een geluidje, niet echt bijzonder maar de manier waarop dit gemaakt is is wel bijzonder: Er word namelijk een sinus gefilterd!
Signaalpad: HRM-OSC sinus in Phaser, in 24dB filter, in volume potmeter, in recorder.
Modulatie: HRM-OSC sinus naar Phaser cutoff en filter cutoff.
De modulatie is waar het hier omgaat, die veroorzaakt vervorming van de golfvorm waardoor er harmonischen ontstaan die je weer kan filteren.

Attachments

• Sinus vs Phaser&24dB.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 180
Nog een geluidje, niet echt bijzonder maar de manier waarop dit gemaakt is is wel bijzonder: Er word namelijk een sinus gefilterd!
Signaalpad: HRM-OSC sinus in Phaser, in 24dB filter, in volume potmeter, in recorder.
Modulatie: HRM-OSC sinus naar Phaser cutoff en filter cutoff.
De modulatie is waar het hier omgaat, die veroorzaakt vervorming van de golfvorm waardoor er harmonischen ontstaan die je weer kan filteren.

Bijzonder?:?

Filteren is frequentie-afhankelijk versterken. Een sinus die je door een filter haalt zal harder of zachter worden. Wat is daar zo bijzonder aan?
Als de sinus, voorafgaand aan het filter, een niet-lineaire bewerking ondergaat die harmonischen toevoegt, dan gaat er geen sinus, maar een rijker, harmonisch signaal door het filter. En weer: wat is daar zo bijzonder aan?

Bijzonder?:?

Filteren is frequentie-afhankelijk versterken. Een sinus die je door een filter haalt zal harder of zachter worden. Wat is daar zo bijzonder aan?
Als de sinus, voorafgaand aan het filter, een niet-lineaire bewerking ondergaat die harmonischen toevoegt, dan gaat er geen sinus, maar een rijker, harmonisch signaal door het filter. En weer: wat is daar zo bijzonder aan?

Het bijzondere is dat als je een lineaire bewerking (waar normaal geen extra harmonischen toegevoegd worden) tijds afhankelijk maakt (Ik moduleer de cutoff met de sinus zelf), je harmonischen krijgt. De harmonischen ontstaan dus in het filter zelf!
Iaw: Een lineaire bewerking tijdsafhankelijk maken is een niet lineaire bewerking.

je gebruikt dus gewoon een sinus om de cutoff te moduleren, das gewoon LFO naar filter dus

Back